۹۱ روز حبس برای عامل تخلیه فاضلاب در رودخانه گنجنامه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: مرد جوانی که اقدام به تخلیه فاضلاب به داخل رودخانه گنجنامه کرده بود به ۹۱ روز حبس محکوم شد.

مجید شعبانلو اظهار کرد: تیم های یگان حفاظت محیط زیست هنگام گشت زنی، یک دستگاه کامیون تانکردار که در مسیر گنجنامه در حال تخلیه فاضلاب داخل رودخانه بود را توقیف کردند.

وی با بیان اینکه مشخصات فرد متخلف و خودروی توقیف شده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت که با رأی قاضی، عامل آلاینده آب به تحمل حبس محکوم شد، افزود: خودروهای حامل فاضلاب باید با هماهنگی شرکت آبفا، فاضلاب را داخل منهول های تعیین شده تخلیه کنند.

شعبانلو ادامه داد: برخی از رانندگان خودروهای تانکردار را به منظور طی نکردن مسافت طولانی از روستا تا محل تخلیه فاضلاب یا پرداخت نکردن تعرفه ای به شرکت آبفا، اقدام به رها سازی فاضلاب در اراضی کشاورزی و رودخانه ها می کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان، وی بیان کرد: تخلیه فاضلاب در اراضی کشاورزی و رودخانه سبب انتشار بوی نامطبوع، آلودگی آب و خاک و به نمایش گذاشتن نمایی زشت و زننده از طبیعت می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان انتشار بیماری را از دیگر آثار منفی رها سازی فاضلاب در طبیعت دانست و گفت: از رودخانه گنجنامه برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز بخشی از ساکنان شهر همدان استفاده می شود بنابراین جلوگیری از آلودگی آن بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99111612133
  • خبرنگار :