افتتاح دو واحد صنعتی در استان یزد با حضور معاون وزیر

یک واحد صنایع بهداشتی سلولزی در اشکذر و یک واحد تولید کاشی در اردکان امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح شد.

واحد صنایع بهداشتی سلولزی در اشکذر که دارای ظرفیت تولید بالغ بر ۱۶ هزار تن در سال است، محصولاتی نظیر دستمال مرطوب، دستمال کاغذی، انواع پوشک و سایر محصولات مشابه تولید می‌کند.

این واحد تولیدی که با سرمایه گذاری سه هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی شده، فعالیت خود را در فضایی به وسعت ۶۵ هزار مترمربع با زیربنای ۹ هزار مترمربع آغاز کرده است.

این واحد تولیدی که با استفاده از صنایع به روز اروپا توجه ویژه ای به کمیت و کیفیت محصولات خود دارد، برای ۷۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

«سعید زرندی» معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با حضور «محمدعلی طالبی» استاندار یزد و «محمدرضا علمدار یزدی» رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استان  یک واحد تولید کاشی را در اردکان افتتاح کرد.

این واحد تولید کاشی با سرمایه گذاری یک‌هزار و 700 میلیارد ریالی بخش خصوصی افتتاح شده و روزانه ظرفیت تولید 8 هزار مترمربع کاشی در ابعاد مختلف را دارد.

عملیات اجرایی این واحد از سال 93 در فضایی به وسعت 42 هزار مترمربع با زیربنای 17 هزار مترمربع آغاز شده و امروز به بهره برداری رسید. این واحد تولیدی برای 160 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

یزد یکی از قطب های تولید محصولات کاشی و سرامیک به شمار می رود و در حال حاضر 45 درصد کاشی و سرامیک کشور در این استان تولید می شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99111511307
  • خبرنگار : 50214