کاهش بوروکراسی اداری با سیستم دانش‌بنیان‌

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان سیستم اتوماسیون اداری را عرضه کردند که کاربرد آن در ادارات موجب کاهش بوروکراسی و بهبود فرآیند کارهای اداری شده است.

به گزارش ایسنا، امیرحسین سعیدی نائینی، تولید و پشتیبانی انواع نرم‎افزارها، آموزش و پژوهش را از زمینه‌های فعالیت این شرکت دانست و گفت: محصول دانش‌بنیان این شرکت، سیستم اتوماسیون اداری و فرآیندهای مبتنی بر وب است که با گذشت بیش از یک دهه از تولید نخستین نسخه این سیستم، مدیران را در کاهش بوروکراسی و پاسخگویی سریع و شفاف به ارباب رجوع و شهروندان یاری کرده است.

وی افزود: نگهداری اسناد در سازمان‌هایی که به روش سنتی اداره می‌شوند، به گونه‌ای است که نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند و باعث از بین رفتن اسناد اداری می‌شود. استفاده از یک سیستم مدیریت آرشیو الکترونیکی کارآمد پاسخ مناسبی به این پرسش‌ها است و این نگرانی‌ها را برطرف می‌کند. سیستم مدیریت آرشیو الکترونیک اسناد و مدارک از اسناد یک سازمان با اسکن آنها یک نسخه الکترونیک تهیه می‌کند و مزایای مختلفی برای استفاده‌کنندگان دارد.

سعیدی، آزاد شدن فضاهای اشغال شده توسط اسناد، پیشگیری از گم شدن اسناد، کاهش خطا در بایگانی اسناد، امکان دسترسی به اسناد در هر زمان و مکان، شفاف‌سازی، صرفه‌جویی در کاغذ (حفاظت از محیط زیست) و بهبود روش‌های کاری را از جمله مزایای این سیستم نام برد و ادامه داد: محصول دانش‌بنیان دیگر شرکت، سیستم قرآن‌نگار است که به حفظ و پاسداری از رسم‌الخط و خوشنویسی قرآن و نگارش فارسی کمک می‌کند. با کمک این سیستم امکان کتابت و چاپ مکانیزه قرآن، با خط استادان خوشنویسی و با خطوط متنوع نسخ، ثلث و نستعلیق فراهم می‌شود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی خاطر نشان کرد: پیداکردن مناسب‌ترین رسانه‌های رایانه‌ای برای نشر قرآن کریم یکی از اقدامات این شرکت است. به طوری که در این نوع نشر، حدود قرائت و کتابت کاملا رعایت و همچنین صحت مبنای ایجاد متون قرآنی تضمین شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99111410320
  • خبرنگار : 30057