رئیس پلیس راهور اردبیل:

70 هزار راننده در طرح محدودیت تردد شبانه جریمه شدند

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: با اعمال محدودیت‌ تردد شبانه در استان اردبیل، بیش از 70 هزار و 388 نفر راننده در سطح استان جریمه شده‌اند.


حجت فتاحی در گرامیداشت دهه فجر و در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: بحث انضباط ترافیکی و کاهش تلفات رانندگی در کنار ارتقا فرهنگ ترافیکی و اطلاع‌رسانی این امر بسیار حائز اهمیت است که اصحاب رسانه در این حوزه و امر اطلاع‌رسانی پیشگام و پیشقدم عمل کرده‌اند.


وی تصریح کرد: بنده معتقد به روحیه جهادی و انقلابی در عرصه اطلاع‌رسانی هستم که در موفقیت‌های اخیر اجرای طرح محدودیت تردد شبانه نقش رسانه‌ها و خبرنگاران یک نقش بی‌بدیل بوده که به موقع واقعیت‌ها را به گوش مردم رسانده‌اند.


رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: همچنان اعمال محدودیت تردد شبانه از ساعت 9 شب تا چهار صبح در شهرهای مختلف استان در حال اجراست و در این زمینه مشارکت مردم را در کاهش ترددها و قطع زنجیره کرونا شاهد هستیم.


فتاحی افزود: از زمان اجرای این طرح تاکنون بیش از 70 هزار و 388 نفر راننده در سطح استان جریمه شدند که مبلغ جرایم نیز 200 هزار تومان بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح عده‌ای از صاحبان خودرو اقدام به مخدوش کردن پلاک خودروهای خود کرده بودند که پلیس با اعمال قوانین سعی کرد تا تخلفات در این زمینه را مورد رصد قرار داده و صاحبان بیش از 116 دستگاه وسائط نقلیه را با توقیف به پارکینگ منتقل کند.


فتاحی اضافه کرد: این افراد با معرفی به مراجع قضایی به دلیل جعل در پلاک انتظامی باید منتظر شش تا یک سال حبس باشند.
وی در ادامه به فعالیت‌های پلیس راهور در سالجاری اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی معابر یکی از مطالبات جدی ماست که با همکاری همه دستگاه‌ها و تأکید استاندار اردبیل سعی بر این است تا در این زمینه با همکاری شهرداری‌ها اقدامات به سمت راه‌اندازی اتاق مانیتورینگ و هوشمندسازی فعالیت‌ها در حوزه پلیس راهور باشد.


فتاحی استان اردبیل را فقیرترین استان در نصب تجهیزات هوشمند و همچنین دستگاه پلاک‌خوان اعلام کرد و افزود: ضرورت دارد هر چه سریعتر اتاق مانیتورینگ و دستگاه‌های هوشمند در استان برای کنترل ترافیک به بهره‌برداری برسد تا حضور فیزیکی پلیس در معابر و میادین به حداقل برسد.


وی ادامه داد: در حال حاضر صد درصد حجم کنترل و هدایت ترافیک و ترددها بر عهده پلیس است که باید این فشار مضاعف را با راه‌اندازی سیستم‌های هوشمند از روی دوش پلیس برداریم.


فتاحی به کم عرض بودن معابر و افزایش خودروهای ترددی در معابر شهری اشاره کرد و گفت: همچنان بحث مهندسی ترافیک و فرهنگسازی در این زمینه مورد تاکید است اما امیدواریم به جای اینکه 90 درصد کاربران ترافیکی چهره به چهره با پلیس درگیر شوند، با تجهیز خیابان‌ها و معابر به امکانات هوشمند زمینه کاهش فشار روی پلیس را فراهم کنیم.


وی به دو موضوع حق و تکلیف در انجام وظایف پلیس راهور اشاره کرد و افزود: در کنار ایجاد موارد ایمن و خودروی با کیفیت و همچنین راه‌اندازی پارکینگ‌های مناسب، شایسته است در مقابل آن از رانندگان بخواهیم تا با گردن نهادن به قوانین و مقررات زمینه سلامت ایمنی و تردد را فراهم کنند.


رئیس پلیس راهور استان اردبیل اظهار کرد: ما یک نوع همپوشانی را در مدیریت شهری باید شاهد باشیم تا به دور از نگاه جزیره‌ای بتوانیم اهداف خود را در این زمینه تحقق ببخشیم.
فتاحی به دو روش پلیس شامل روش اغنایی، ایجابی‌، ارشادی، تذکری و همچنین روش سلبی اشاره کرد و افزود: اولویت ما روش ارشادی و تذکری است و قطعا خط قرمز ما در پلیس راهور جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز است.


انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99111309904
  • خبرنگار :