معاون استاندار خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۳۰ طرح زیربنایی یزد در دهه فجر

معاون عمرانی استاندار یزد از افتتاح ۷۹۶ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان و کلنگ‌زنی ۳۴ طرح با اعتبار بالغ بر ۱۸۳ میلیارد تومان در ایام الله دهه فجر خبر داد.

«محسن صادقیان» امروز یکشنبه ۱۲ بهمن همزمان با نخستین روز از ایام الله دهه فجر در جمع خبرنگاران از افتتاح ۷۹۶ طرح در حوزه‌های مختلف عمرانی، صنعتی و اجتماعی در این ایام خبر داد و تصریح کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شده و با افتتاح آنها برای بالغ بر سه هزار نفر ایجاد اشتغال خواهد شد.

وی افزود: بیشترین سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها مربوط به بخش صنعت است و چند طرح‌ صنعتی در شهرستان‌های بافق، اردکان، میبد و اشکذر بخش اعظمی از مجموع این سرمایه‌گذاری‌ را به خود اختصاص داده است که به عنوان نمونه می‌توان به  افتتاح طرح سنگ آهن بافق با سرمایه‌گذاری ۶۴۵۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

صادقیان در ادامه نیز از کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۳۴ طرح در همین ایام مبارک خبر داد  گفت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۸۳ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغالزایی ۱۱ نفر کلنگ‌زنی می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار در ادامه ضمن ارائه گزارشی از طرح‌های عمرانی و زیربنایی استان، گفت: تکمیل ۴۵۰ کیلومتر راه اهن در استان تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار استان است که بزرگترین این طرح‌ها خط راه‌آهن یزد - اقلید ۲۷۶ کیلومتر است که امیدواریم تا پایان امسال ریل‌گذاری این مسیر در بخش استان یزد به اتمام برسد.

وی همچنین از پیشرفت طرح‌های بافق - ارژنگ و ۱۵ کیلومتر خطوط فرعی در همین راستا خبر داد و گفت: خوشبختانه مطالعه راه اهن خاتون آباد - قادرآباد که استان کرمان را از شهرستان خاتم یزد به استان فارس متصل می‌کند، در ردیف بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است.

صادقیان از در دستور کار قرار گرفتن ساخت ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان خبر داد و گفت: بهره‌برداری از ۲۰۰ کیلومتر آن تا سال ۱۴۰۰ دیده شده که تاکنون ۷۳ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و قریب به ۱۰۰ کیلومتر دیگر آن نیز طی دو ماه آتی آماده افتتاح می‌شود که از مهمترین آنها می‌توان به بزرگراه‌های یزد - طبس، کمربندی اشکذر، اردکان - چوپانان و بزرگراه هرات - هرابرجان اشاره کرد.

وی با اشاره به برنامه‌ی ساخت ۱۵۰ کیلومتر راه اصلی و ۵۰ کیلومتر راه روستایی در استان تا سال ۱۴۰۰، در این رابطه اعلام کرد: قطعه ۲۰ کیلومتری راه ندوشن - ورزنه اماده بهربرداری است و ۱۰۰ کیلومتر راه بهاباد - نای‌بند - دربند نیز با پیشرفت قابل توجهی در حال آماده سازی است.

معاون استاندار از پیگیری نصب سامانه کت وان فرودگاه بین المللی شهید صدوقی یزد برای اولین بار در کشور در راستای ارتقای ایمنی پرواز و نیز بهسازی ترمینال شماره یک این فرودگاه نیز خبر داد و گفت: ساخت هفت نیروگاه خورشیدی در استان تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار گرفته بود که خوشبختانه تاکنون پنج مورد انها مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی از اجرای طرح‌های گازرسانی به مابقی روستاهای فاقد این نعمت در استان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح دیگر شهر و روستای فاقد گاز طبیعی در استان نخواهیم داشت و علاوه بر این نیز گازرسانی به ۴۵۰ صنعت استان در راستای تبدیل صنعت استان به صنعت سبز در دستور کار است.

صادقیان به استقرار سامانه واگذاری اراضی دولتی(سماک) برای اولین در کشور به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای حوزه منابع طبیعی استان یزد اشاره و عنوان کرد: از مزایای مهم این طرح شفاف سازی در واگذاری اراضی دولتی و جلوگیری از سودجویی زمین‌خواران است.

وی از افتتاح سامانه پایش آنلاین آلودگی هوای استان برای اولین بار در کشور طی هفته اخیر نیز خبرد اد و گفت: با استقرار این سامانه ۸۰ درصد از صنایع دشت یزد - اردکان مورد پایش آنلاین آلایندگی هوا قرار می‌گیرند و به زودی با نصب سه دوربین دیگر مابقی صنایع این محدوده نیز به صورت آنلاین پایش می‌شوند.

وی از ثبت نام بیش از ۲۲ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن یزد خبر داد و گفت: ۱۲ هزار نفر از این درخواست‌ها واجد شرایط شناخته شده که تاکنون برای ۸ هزار مورد از انها تامین زمین صورت گرفته و در ایام الله دهه فجر نیز افتتاح اولین واحدهای ساخته شده این طرح مورد اهتمام است، ضمن این که در مورد تامین زمین طرح در زارچ و اشکذر نیز آخرین اخطارها برای رسیدگی به موضوع به بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی داده شده است.

معاون استاندار به برخی اقدامات صورت گرفته در حوزه فضای سبز مانند ایجاد جاده سلامت بین دو شهر یزد و تفت، جداسازی آب شرب از فضای سبز و نیز طرح‌های مربوط به توانمندسازی بخش روستایی اشاره کرد و گفت: در موضوع تامین آب استان علاوه بر پیگیری طرح‌های انتقال آب، ساخت مخازن ذخیره‌سازی متعددی در دستور کار است که امیدواریم با بهره‌برداری از انها، نگرانی‌های هنگام قطع آب انتقالی در استان مرتفع شود.

وی با بیان این که تاکنون ۳۰ درصد از شبکه فاضلاب شهر یزد اجرایی شده و ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل این طرح نیاز است، ابراز امیدواری کرد: مجوزهای مربوطه برای این سرمایه‌گذاری در هفته‌های آتی صادر شود.

صادقیان گریزی نیز طرح‌های سفر ریاست جمهوری به استان زد و گفت: در سفر اول ۴۵ طرح با اعتبار ۹۷۰ میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان در این باره تزریق شده که منجر به اتمام ۲۲ طرح و پیشرفت ۷۰ درصدی ۱۷ طرح دیگر شده ولی سه طرح باقیمانده به سفر دوم ریاست جمهوری منتقل شد که برای این سفر نیز بالغ بر ۵۱۱ میلیارد تومان جهت ۲۶ طرح درخواست شده است.

معاون استاندار در پایان هم به ۱۷۰۰ طرح نیمه تمام استان در سال ۱۳۹۷ اشاره و بیان کرد: این طرح‌ها در سال ۱۳۹۸ به ۱۵۰۰ طرح کاهش یافت و برای اتمام ۱۷۷ طرح هدف‌گذاری شد که اتمام ۳۳ طرح آن با اعتبار امسال مدنظر قرار گرفته و امیدواریم با تجمیع طرح‌ها، تعداد طرح‌های نیمه تمام استان را به زیر ۱۰۰۰ مورد کاهش دهیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99111208800
  • خبرنگار : 50214