الزام تردد در گردنه حیران آستارا با زنجیر چرخ

با توجه به بارش سنگین برف در گردنه حیران شهرستان مرزی بندر آستارا، تردد در این محور ترانزیتی، فقط با زنجیر چرخ ممکن است.

عباس صابر، فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا بامداد امروز، با حضور در گردنه حیران و بازدید از نحوه خدمات رسانی نیروهای امدادی و راهداری، در پی بارش سنگین برف در این محور، در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پس از صدور اطلاعیه هشدار سازمان هواشناسی و اعلام بارش برف برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، جلسه اضطراری مدیریت بحران در شهرستان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه بر لغو مرخصی کلیه مسئولان و کارکنان ادارات خدمات رسان تأکید شد، ادامه داد: برف از ساعت ۱۶ روز گذشته شدت گرفته و پس از گذشت کمتر از ۷ ساعت حدود ۲۰ سانتی متر برف در حیران و ۲۵ سانتی متر برف در منطقه ونه بین برف به زمین نشسته است.

وی با بیان اینکه بارش نخستین برف در سال ۱۳۹۹ مناطق جلگه ای در شهرستان به خصوص شهر مرزی و بندری آستارا را سفیدپوش کرده است، افزود: با توجه به پیش بینی توقف برف و احتمال یخبندان در پیش از ظهر پنج شنبه، مترددین با وسایل نقلیه، علاوه بر پر کردن باک خودروهای خود با سوخت کافی، زنجیر چرخ، لباس گرم و آذوقه به همراه داشته باشند و در محورهای کوهستانی شهرستان از زنجیر چرخ استفاده کنند.

صابر در بخش دیگر سخنان خود به اقدامات اکیپ راهداری حوزه شهرستان آستارا اشاره کرد و یادآور شد: این راهدارخانه با ۳۵ نیروی انسانی و ۲۶ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین اعم از لودر، گریدر، برف روب، کامیون و نمک پاش در حوزه استحفاظی شهرستان آستارا از بهارستان تا ورودی شهر تالش فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون تردد در کلیه محورهای شهرستان به خصوص جاده ترانزیتی آستارا در غرب استان گیلان به نمین در استان اردبیل در جریان است و اکیپ های هلال احمر نیز در کنار سایر نیروها برای ارائه خدمات به هموطنان گرفتار شده در برف در این محور حضور دارند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99110200996
  • خبرنگار : 50039