احمدرضا صباغی در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه بانکها درصدد ترویج خدمات الکترونیک هستند، اظهار کرد: بانکها در این زمینه کوتاهی نکرده و از طریق نصب تراکت در شهر و تبلیغات دیگر، این فرهنگ را ترویج دادهاند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از امور مانند پرداخت و انتقال وجه، پرداخت قسط و ... را میتوان از طریق برنامههای همیار بانک قابل نصب بر گوشی انجام داد، اضافه کرد: ممکن است شهروندی سیمکارت اعتباری به نام خود نداشته باشد و یا دارای گوشی با قابلیت پایین برای نصب برنامههای خدمات بانکی باشد که این مسئله کاملا مربوط به شهروندان است.
دبیر شورای هماهنگی بانکهای چهارمحال و بختیاری استفاده از خدمات الکترونیکی را نیازمند فرهنگسازی دانست و تصریح کرد: هرچه جامعه پیشرفتهتر و توسعهیافتهتر باشد، مسلما استفاده از خدمات غیر حضوری افزایش مییابد، گاهی مقاومت مردم در برابر استفاده از خدمات الکترونیک نیز عاملی برای استقبال نکردن از اپلیکیشنهای مجازی است.
صباغی خاطرنشان کرد: جریان کرونا سبب شده است بیش از ۹۰ درصد مردم تراکنشهای بانکی خود را بهصورت غیرحضوری انجام دهند و از جمله اقدامات مناسب صورتگرفته در ایام کرونا میتوان به دریافت وام کمتر از ۱۶ میلیون تومان ویژه مشاغل آسیبدیده از کرونا بدون حضور در بانک و بدون نیاز به ضامن اشاره کرد.
وی درخصوص علل مراجعات مکرر شهروندان به بانکها، اظهار کرد: این مسئله دوسویه است و علت آن به شهروندان و کارمندان بانکها مرتبط است.
وی افزود: بهعنوان مثال فردی برای دریافت وام به بانک مراجعه میکند، بانک در ابتدا باید استعلامهای مربوطه را درخصوص نداشتن بدهی، ضمانت و چک برگشتی استعلام کند، اگر این مراحل انجام بگیرد شخص میتواند وام مربوطه را دریافت کند.
دبیر شورای هماهنگی بانکهای چهارمحال و بختیاری قصور برخی از همکاران بانکی را نیز یکی از دلائل تعلل در انجام امور بانکی دانست و در پایان یادآور شد: در قانون تصویب شده است که کار مشتری باید در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد، البته رفتن به مرخصی کرونا و دورکاری نیز یکی از دلائل وقفه در امور مشتریان است.
انتهای پیام