به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی ماهنامه «مدیریت ارتباطات»، پرونده ویژه شماره ۱۲۸ این نشریه، شکاف عمیق و رو به گسترش میان مردم و صداوسیما است.
در این گزارش عنوان شده است که مدیران تلویزیون خود را بیعیب و ایراد و مصون و بینیاز از نقد میبینند و به راه خود میروند و مخاطبان هم با شبکههای اجتماعی، ماهواره، رسانههای نوشتاری و... اخت شدهاند. با روی کار آمدن مدیران جوان و جدید و جنجانی در این نهاد عمومی، وضعیت بیاعتنایی به مخاطبان تشدید هم شده است.
در این گزارش گفته شده است که آخرین نمونه بازنمایی شکاف میان مردم و صداوسیما را میتوان در هجوم کاربران به صفحه AFC برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا مشاهده کرد.
در همین راستا ماهنامه «مدیریت ارتباطات» در گفتوگوی ویژه این ماه به سراغ حسن نمکدوست تهرانی، استاد علوم ارتباطات رفته است. نمکدوست معتقد است؛ تصمیمگیران تلویزیون به تغییراتی که در جهان رخ داده، آگاه هستند اما در برابر تغییر مقاومت میکنند.
در گفتوگویی دیگر، عباس عبدی، فعال سیاسی و روزنامهنگار باسابقه دلیل به وجود آمدن شکاف میان مردم و صداوسیما را در سانسور دانسته است. امیرعباس تقیپور، مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات نیز در همین رابطه در یادداشتی به نقد تصمیم مدیران شبکه سوم تلویزیون در تعطیل کردن یکی از محبوبترین برنامههای چهار دهه اخیر پرداخته و نوشته همه آنهایی که تا دیروز مخاطب شبکه یاد شده بودند، با این تصمیم نسنجیده تبدیل به معترض رسانهای شدند.
سردبیر ماهنامه مدیریت ارتباطات نیز در یادداشت خود از چهار دلیل اصلی سقوط صداوسیما از اصول حرفهای رسانهداری و عقب ماندن آن از رسانههای دیگر و به ویژه شهروند خبرنگاران نوشته است.
گفتوگو با شروین وکیلی درباره شکست انحصار در رسانههای رسمی نیز از دیگر مطالب پرونده رسانه شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات است.
تنظیمگری تبلیغات در کشور چین از دیگر موضوعاتی است که به آن پرداخته شده. مرتضی رستمی سوادکوهی، پژوهشگر آزمایشگاه شرکت "بایدو" به عنوان بزرگترین موتور جستوجو بازار آنلاین چین را بررسی موردی کرده و به تحلیل و بررسی سازوکار عرضه و مدیریت تبلیغات آنلاین در پرجمعیتترین کشور جهان پرداخته است. مریم زهدی نیز در مقالهای با تشریح مفهوم قوی سیاه، سوپر اپلیکشها را قوی سیاه نامیده و اثرات آن را تشریح کرده است.
در شماره جدید ماهنامه «مدیریت ارتباطات»، حسین گنجی مثل شمارههای گذشته که سراغ یکی از چهرههای سرشناس فرهنگی کشور میرود؛ این بار به تحلیل راز و رمز برند شدن شخصیت هادی خانیکی پرداخته است. شخصیتی که مومن به گفتوگو است و به نوشته گنجی فرسنگها فاصله میان اسلحه و مبارزه تا قلم و گفتوگو را در شش دهه طی کرده و امروز به نمادی با بسامد پیامی بالا بدل شده است.
همنین در بخش کاناپه، مریم بهریان به تحلیل روانشناسانه فیلم «ستاره» وودی آلن، پرداخته است. شاهو صبار نیز در بخش زوایای تاریک ماهنامه سعی کرده دنباله این بحث را پی بگیرد که آیا ما در عصر اینترنت و شبکههای اجتماعی مطلعتر و باسوادتر میشویم یا خیر.
نیوشا طبیبی نیز در بخش زیباییشناسی غذا، درباره «تعارف» به عنوان یکی از سنتهای حسنه در فرهنگ غذایی مردم ایران نوشته است.
همچنین آثار و نوشتارهایی از علی عالی، رضا قربانی، ابوالفضل رجبی، مسعود سپهر، محمدرضا واعظ شهرستانی، علی حسنلو، مهدی آزموده، محسن آزموده، فاطمه باباخانی، دکتر بابک زمانی، دکتر سیدوحید حیدری، محمد اشعری، علیرضا دباغ و... منتشر شده است.
انتهای پیام