مدیرکل ورزش و جوانان استان:

۱۸ پروژه عمرانی – ورزشی لرستان در روند تکمیل قرار گرفته است

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: ۱۸ پروژه عمرانی – ورزشی استان در روند تکمیل قرار گرفته است.

حشمت‌الله امان الهی در نشست هم‌اندیشی با روسای هیئت‌های ورزشی لرستان، اظهار کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت نمایندگان و مسئولین استانی و وزارتی ورزش را به ایده‌آل‌ها برسانیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با کمک و رایزنی نمایندگان و مسئولین وزارتی و استانی مسیر ورزش استان در حال اصلاح شدن است، افزود: نمایندگان نیز با تلاش و حمایت و رایزنی‌ها از طرف وزارت خانه و مسئولان در حال کمک به ورزش استان هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان تصریح کرد: طبق ارزیابی وزارت در سال گذشته در ۱۱ استان تیپ دوم جایگاه دهم را به دست آوردیم و در جایگاه کلی در رده ۲۶ قرار گرفتیم ولی کرونا همه چیز را تعطیل کرده و امیدواریم با بهبود اوضاع وضعیت را تغییر دهیم.

امان الهی با بیان اینکه تا اطلاع رسمی باید فعالیت‌ها و برنامه‌های ورزشی عمدتاً در فضای مجازی دنبال شوند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش و امکانات خود را برای مهار این ویروس به کار خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای ورود، ۵۵ پروژه ورزشی کلاً تعطیل بودند که از این تعداد ۱۸ پروژه را فعال کرده‌ایم و ۱۵ پروژه هم مقدمات فعال شدن آن‌ها انجام شده یا در مرحله مناقصه و استعلام هستند که به‌زودی فعال خواهند شد؛ همچنین تلاش داریم تا پایان عمر دولت تعدادی از این پروژه‌ها را به مرحله افتتاح برسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که طی این مدت صورت گرفت کار آب‌رسانی به دهکده المپیک پس از ۱۵ ساله حل‌وفصل شد.

امان الهی با بیان اینکه ورزش و جوانان فقط دستگاه بهره‌بردار پروژه دهکده المپیک است، بیان کرد: امیدواریم این پروژه مهم ورزشی استان به‌زودی به بهره‌برداری برسد هرچند که دارای مشکلات اساسی از جمله جاده دسترسی است که باید در این زمینه نیز چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: بخش زیادی از تمرکز ما توجه به بحث زیرساخت‌ها است که استان از کمبودها در این حوزه رنج می‌برد و طی همین مدت اقدامات مطلوبی در بحث ورزش روستایی و شهری صورت گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به اولویت‌های دستگاه ورزش و جوانان استان، افزود: توسعه ورزش همگانی، توجه ویژه به ورزش بانوان، توسعه و گسترش ورزش در مناطق روستایی و عشایری؛ توجه به ارزش‌های اخلاقی و پهلوانی در ورزش؛ حمایت از قهرمانان و ارتقا آموزش مربیان و داوران از اولویت‌های ما در حوزه ورزش استان است.

امان‌الهی اظهار کرد: خزانه‌داران توسط اداره‌کل انتصاب خواهند شد و نائب رئیس بانوان نیز با هماهنگی معاونت بانوان باید منصوب شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از قهرمانان ورزشی استان، خاطرنشان کرد: ورزشکارانی که در المپیک و پارالمپیک شانس کسب مدال دارند مورد حمایت اداره‌کل قرار می‌گیرند و هیئت‌های ورزشی نیز باید توجه بیشتری به این قهرمانان داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان بر لزوم توجه هیئت‌های ورزشی به فعالیت‌های فرهنگی تأکید کرد و یادآور شد: یکی از اقدامات ارزشمند در حوزه فرهنگی می‌تواند آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و ورزشکار باشد که هیئت‌های ورزشی می‌توانند جدی‌تر در این عرصه‌ها ورود پیدا کنند.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99102519260
  • خبرنگار : 50175