رئیس اداره صمت شهرستان:

۱۰۰۰ کیلومتر محدوده امیدبخش در بروجرد شناسایی شده است

رئیس اداره صمت بروجرد گفت: ۱۰۰۰ کیلومتر امیدبخش در شهرستان شناسایی شده است.

حمید آزادبخت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کل مساحت لرستان ۲۸ هزار کیلومترمربع بوده که مطالعات و نمونه‌برداری‌های زمین‌شناسی جدید برای مشخص شدن پتانسیل‌های موجود در سطح استان از طریق معاونت وزارت صمت انجام شده است.

وی تصریح کرد: ۵۳ محدوده امیدبخش با مساحت حدود ۷۰۰۰ کیلومترمربع در سطح لرستان شناسایی شده که ۱۰۰۰ کیلومترمربع آن در بروجرد قرار دارد.

رئیس اداره صمت بروجرد خاطرنشان کرد: در این راستا شش محدوده امیدبخش در شمال شهرستان بروجرد شناسایی که بخشی از آن معادن فلزات قیمتی است.

آزادبخت اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده پروانه اکتشاف بعد از طی مراحل اداری و استعلامات لازم این شش محدوده از طریق سازمان صمت صادر و در اختیار ایمیدرو قرار داده تا اکتشاف انجام گنجایش و مخازن هر محدوده با توجه به توجیه‌پذیر بودن آن با شراکت بخش خصوصی کارخانه‌ها مختص هر ماده معدنی ایجاد شود.

وی بیان کرد: با پیگیری نماینده مردم بروجرد در مجلس و دستور وزیر صمت و مدیران کل وزارت و رئیس سازمان صمت و مدیران کل استانی جلسه‌ای هفته جاری جهت دخالت و سرمایه‌گذاری ایمیدرو وزارت صمت در بروجرد تشکیل  و مقرر شد در اسرع وقت سازمان صمت استان پروانه بهره‌برداری شش محدوده شناسایی شده در بروجرد صادر کند.

رئیس اداره صمت بروجرد ادامه داد: در این جلسه همچنین مقرر شد  ایمیدرو در وزارت صمت مقدمات اکتشاف و ایجاد کارخانجات فرآوری را در حوزه‌های معدنی که می‌تواند به‌عنوان جایگزین نفت و استفاده از این منابع در جهت چرخش اقتصاد و ایجاد اشتعال پایدار شهرستان بروجرد باشد حمایت کند.

آزادبخت اظهار کرد: محدوده‌ای بنام محسن ابن عقیل در شرق بروجرد دارای پتانسیل‌های فلزی قیمتی شناسایی شده که نهایتاً خبر تکمیلی بعد از صدور پروانه بهره‌برداری و اکتشاف در اختیار مردم بروجرد قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99102418236
  • خبرنگار : 50175