کتاب «منهج مناظرات الانبیاء و الامام الصادق(ع)» به زبان عربی منتشر شد

کتاب «منهج مناظرات الانبیاء و الامام الصادق(ع)» تألیف سیده فاطمه حسینی‌میرصفی به همت مؤسسه بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «منهج مناظرات الانبیاء و الامام الصادق(ع)» به قلم سیده فاطمه حسینی‌میرصفی به زبان عربی به همت مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی، به زیور طبع آراسته و روانه بازار نشر کشور شد.

این اثر ارزشمند درصدد تبیین و توصیف ویژگی‌های روش‌های کارآمد و اثر بخش انبیاء الهی و ائمه اطهار در ابلاغ رسالت و پاسخگویی به شبهات و سؤال افکنی‌های منکرین و خداناباوران و به شایستگی بیان می‌دارد، انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) که ادامه دهندگان رسالت عظیم هدایت هستند، در طول زندگانی افتخار آمیز خود به منظور دعوت الی الله و سوق دادن انسانها به صفات و رفتارهای نیکو، شیوه‌های متنوعی را به کار گرفته‌اند که در جای خود تأثیر بسزایی بر شخصیت و رفتار انسانها داشته است.

تبلیغ به شیوه‌های مختلفی انجام می‌پذیرد که بر اساس آیه ۱۲۵ سوره نحل، «جدال أحسن» و «مناظرات برهانی به دور از مغالطه» یکی از انواع آن است.

به بیان مؤلف، این کتاب وجیزه‌ای به بارنشسته است که با «بضاعتی مزجاة» مناهج و روش‌های «مناظرات» انبیای الهی را در قرآن کریم و پیشوای «گفتمان شناسی» امام صادق(ع) را که در گوهر ناب حقیقت یابی سرآمد بودند، بررسی کرده است؛ چرا که فراگیری و آشنایی با سیره انبیا و امامان معصوم(ع) و نیز، نحوه برخورد ایشان با گروه‌های مختلف فکری و اعتقادی در جامعه، به منظور اجرای شیوه‌های رفتاری آنان در عصر حاضر، لازم و ضروری است.

گفتنی است؛ اثر حاضر از طریق درگاه‌های معتبر فروش الکترونیکی کتاب در فضای مجازی جهت بهره‌مندی علاقمندان در دسترس خواهد بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 99102216654
  • خبرنگار :

برچسب‌ها