/دغدغه این روزهای شرکت آب و فاضلاب در روستاها/

آب آشامیدنی روستایی در زنجان به کام باغ‌ها و احشام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: برخی از مشترکان روستایی انشعاب غیرمجاز دارند و از آب آشامیدنی برای آبیاری باغ‌ها و پرورش احشام استفاده می‌کنند.

علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر خانواده زنجانی به طور متوسط ۱۵ مترمکعب در روز مصرف آب دارد که باید مدیریت مصرف آب بین خانواده‌های زنجانی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ۲۳ درصد مشترکان آب در استان زنجان پرمصرف هستند، افزود: در این میان، خانواده‌های روستایی بیشترین مصرف آب شرب را دارند؛ از سویی دیگر بیماری کرونا باعث شد مصرف آب در استان افزایش پیدا کند.

این مسئول ادامه داد: در ۹ ماهه امسال مصرف آب در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۵ درصد و مصرف آب آشامیدنی در بخش مشترکان خانگی استان افزایش یافته است. شهروندان باید توجه کنند که قیمت تمام‌شده آب آشامیدنی برای شرکت آب و فاضلاب نسبت به قیمت فروش آن بسیار گران‌تر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، با بیان اینکه اجرای طرح «امید آب» توسط شرکت آب و فاضلاب استان در صرفه‌جویی آب بسیار موثر خواهد بود، تصریح کرد: برخی از مشترکان روستایی در استان زنجان انشعاب غیرمجاز داشته و از آب آشامیدنی برای آبیاری باغ و پرورش احشام استفاده می‌کنند که این اصلاً خوب نیست، زیرا آب به آسانی به دست نمی‌آید و بسیار باارزش است.

جزءقاسمی با بیان اینکه از مردم استان درخواست می‌شود در مصرف آب مدیریت لازم را داشته باشند، یادآور شد: خانوارهایی که بتوانند ۵ مترمکعب در هر دوره مصرف کنند، آب‌بهای آن‌ها رایگان بوده و قبضی با مبلغ صفر به آنان ارسال می‌شود که بر اساس مطالعات انجام‌ شده ۲۳ درصد مشترکان استان مشمول این طرح می‌شوند که اغلب در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۲ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99102216189
  • خبرنگار : 50165