به گزارش ایسنا، بنابراعلام ارتباط فردا، تاکسیها همیشه یکی از مراکز اصلی تبادل پول نقد بودهاند. از سوی دیگر، فراهم کردن پول خرد برای پرداخت کرایه نیز همیشه با چالشهای خاص خود همراه بوده است؛ اما در سالهای اخیر دسترسی مردم به تلفنهای هوشمند و اینترنت موبایل افزایش قابل توجهی داشته است.
همین موضوع سبب شده تا تاکسیها پذیرای روشهای جدیدی همچون اسکن بارکد، برای پرداخت کرایه از سوی مسافرین باشند.
شیوع ویروس کرونا طی یک سال اخیر نیز منجر شده تا روشهای پرداخت الکترونیکی با اقبال عمومی بیشتری روبرو شوند. پرداخت با اسکن QR Code از جمله همین روشهای نوین و مبتنی بر تکنولوژی است. این روش امکان پرداخت بدون کوچکترین تماس را فراهم میکند.
به گزارش همراه کارت، سرویس پرداخت کرایه تاکسی با اسکن QR Code به تازگی به این اپلیکیشن اضافه شده است. این اقدام با همکاری شهرداری تهران و در راستای کمک به حفظ سلامت جامعه انجام شده است.
البته لازم به ذکر است که این قابلیت فعلاً در شهر تهران فعال شده است. بنابراین کلیه کاربران تهرانی با دریافت آخرین نسخه اپلیکیشن همراه کارت میتوانند از آن استفاده کنند.
قابلیت پرداخت با اسکن QR Code، به کاربران همراه کارت اجازه میدهد تا بتوانند QR Codeهای شهرداری تهران را در تاکسیها شناسایی و اسکن کنند. در گام بعدی، آنها این انتخاب را خواهند داشت تا کرایه را از طریق کیف پول یا به صورت مستقیم پرداخت کنند.
بدیهی است که انتخاب گزینه کیف پول میتواند سهولت بیشتری را به همراه داشته باشد. دلیل اصلی این سهولت نیز، عدم نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و انتظار برای دریافت رمز دوم پویا از طریق پیامک است.
اپلیکیشن پرداخت همراه کارت، در حال حاضر با بیش از ۱۰ میلیون کاربر اندرویدی و آیفون، دومین اپلیکیشن پرداخت پرکاربرد کشور است. این اپلیکیشن با تمرکز ویژه روی طراحی رابط و تجربه کاربری، همواره تلاش کرده تا استفاده از خدمات پرداخت الکترونیک را به راحتترین شیوه ممکن در اختیار کاربران قرار دهد.
همراه کارت همچنین اقدامات دیگری را نیز در راستای کمک به افزایش سلامت عمومی جامعه انجام داده است. از جمله این اقدامات میتوان به توزیع بیش از ۳ هزار بسته بهداشتی، شامل ماسک، الکل و دستمال بین رانندگان تاکسی اشاره کرد.
این بستهها در حال حاضر در ایستگاههای تاکسیرانی تجریش و قیطریه توزیع شده و به زودی در ایستگاههای بیشتری پخش خواهد شد.
انتهای رپرتاژ آگهی