درخواست دولت وفاق لیبی برای تسریع در برگزاری انتخابات

رئیس شورای عالی دولت وفاق لیبی در سخنانی خواستار تسریع در روند برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی در سخنانی تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی، نظامی و اجتماعی در این کشور را به تلاش برای عبور از مرحله کنونی این کشور در سریع‌ترین زمان ممکن فراخواند.

وی خواستار تسریع در روند برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری بر پایه یک قانون اساسی دائم و پایان بخشیدن به مراحل انتقالی شد.

المشری همچنین بر ضرورت ادغام واحدهای مسلح در نهادهای نظامی، امنیتی و غیر نظامی این کشور تأکید کرد و از لیبیایی‌ها خواست که با یکدیگر متحد شده و منافع ملی کشورشان را در رأس اولویت‌های خود قرار دهند.

از سال ۲۰۱۱ به بعد و در پی سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور لیبی، این کشور غنی از نفت با دو دستگی مواجه است و دو دولت در آن حکومت می کنند؛ دولت شرق لیبی مستقر در طبرق و دولت غرب مستقر در طرابلس که در سطح بین المللی رسمیت دارد. تاکنون درگیری این دو دولت بر سر قدرت به نابودی بخش های مختلف کشور و کشته و زخمی شدن صدها تن شده است.

طرف‌های درگیر و جریان‌های سیاسی در لیبی ۲۳ آبان و پس از امضای توافقنامه آتش‌بس پایدار در تمامی مناطق این کشور، بر سر برگزاری انتخابات در این کشور شمال آفریقا بعد از حدود ۱۰ سال توافق کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99102115547
  • خبرنگار : 71610