فضای فارس به عطر شهدا معطر می‌شود

همزمان با ایام دهه دوم فاطمیه، فضای فارس به عطر پیکرهای مطهر شهدای گلگون کفن تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس، معطر خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس یکشنبه ۲۱ دی به خبرنگاران گفت: همزمان با دهه فاطمیه، مردم فارس میزبان پیکرهای ۱۵ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس خواهند بود.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی، با بیان اینکه این شهدا مربوط به عملیات‌های کربلای ۵، رمضان، تک سال ۶۷ دشمن بعثی و والفجر یک هستند، گفت: در ۳۰ نقطه از استان درخواست شهید گمنام داشتیم که این شهدا در ۱۲ نقطه به خاک سپرده خواهنند شد.

او با اشاره به تشییع و خاکسپاری ۶ شهید در شهرستان شیراز، گفت: در روز پنجشنبه ۲۵ دیماه دو شهید در بهشت احمدی تدفین و به خاک سپرده خواهد شد. 

کوشکی ادامه داد: یک شهید در پشتیبانی منطقه ۲ ارتش، یک شهید در پادگان شهید بهمن باقری، یک شهید در دانشگاه علوم پزشکی گراش، یک شهید در شهر ششده و قره بلاغ شهرستان فسا، یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی آباده، یک شهید در دانشگاه آزاد اسلامی فیروزآباد، دو شهید در شهرستان خفر، دو شهید در دانشگاه جهرم و موسسه علوم قرانی، یک شهید در دانشگاه صنعتی و یک شهید در لشکر ۱۹ فجر تدفیع و به خاک سپرده خواهند شد.

او از برگزاری مراسم استقبال از پیکر پاک شهدای گمنام در روز چهارشنبه ۲۴ دیماه ساعت هشت صبح در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز با حضور مسئولان با رعایت اصول بهداشتی اطلاع داد و گفت: برنامه ریزی برای تشییع پیکر پاک شهداء در شهر شیراز نیز انجام شده است.

کوشکی همچنین با اشاره به وجود ۱۲۴ یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس در فارس و خاک سپاری ۳۳۴ شهید گمنام در این یادمان‌ها، افزود: هر کدام از این یادمان‌ها به امامزاده و یا تجلی مراکز فرهنگی تبدیل شده‌اند. 

قدردانی و گلایه از مسئولان

او ضمن قدردانی از مردم و مسئولان در حفظ و آبادانی یادمان‌های شهدای گمنام، از برخی مدیران و مسئولان استانی که در رسیدگی به ۳۰ یادمان به وعده‌های خود عمل نکردند نیز گلایه و اعلام کرد که در ۴۵ روز  آینده نام مسئولین و شهرستان‌ها به عموم به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

او بی تفاوتی نسبت به شهداء را ظلم و جفا تعبیر و خاطرنشان کرد: امروز همه تکلیفشان در قبال شهداء می‌دانند و یادمان‌های شهدای گمنام مفاخر ملی ما هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس با اشاره به اینکه رسیدگی به یادمان‌های شهدای گمنام یک مطالبه مردمی است، خاطرنشان کرد: متولی گلزار شهداء بنیاد شهید و متولی یادمان‌های شهداء اداره حفظ آثار و نشر دفاع مقدس است.

کوشکی از مسئولان و فرمانداران در خواست کرد که برای تحقق وعده‌هایشان پیرامون تکمیل یادمان‌های شهداء اعتبارات مناسب را پیش بینی کنند و از خیران نیز برای ورود به این عرصه دعوت کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس همچنین از برنامه‌ریزی برای قدردانی از رسانه‌های فعال در حوزه ترویج فرهنگ شهادت و چهل سالگی انقلاب و بزرگداشت حماسه دفاع مقدس خبر داد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99102115487
  • خبرنگار :