دست‌های پشت پرده کاخ سفید در استعفای دادستان ارشد جورجیا

وال استریت ژورنال گزارش داد، کاخ سفید پیش از برگزاری دو انتخابات سنا در ایالت جورجیا دادستان ارشد فدرال آتلانتا را برای استعفا تحت فشار گذاشته بود چون از نظر ترامپ او به اندازه کافی درباره ادعاهای انتخاباتی تحقیق نکرده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه یک دادستان فدرال جدید برای دفتر آتلانتا معرفی کرد و این اقدام یک روز پس از آن انجام شد که بیونگ جی. پک، دادستان منطقه شمالی جورجیا به صورت ناگهانی از سمتش استعفا داد.

استعفای این دادستان توجهات را به خود جلب کرد چون به نظر می‌رسد ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی اخیر خود با وزیر امور ایالتی جورجیا از او نام برده بود. ترامپ در این تماس از مقام‌های ایالتی جورجیا خواست تا آرای کافی برای تغییر نتیجه انتخابات سوم نوامبر که او مقابل جو بایدن شکست خورد، پیدا کنند.

در فایلی صوتی که به دست رسانه‌ها رسیده است، به نظرمی‌رسد ترامپ در گفت‌وگوی تلفنی خود بدون نام بردن از این دادستان از او انتقاد کرده و او را "یک دادستان آمریکایی در جورجیا که هرگز طرفدار ترامپ نبوده" توصیف می‌کند.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع گزارش داد، یک مقام ارشد وزارت دادگستری آمریکا از طرف کاخ سفید تماس گرفته و به دادستان بیونگ جی. پک گفته که او باید استعفا دهد چون درباره ادعاهای تقلب انتخاباتی به گونه‌ای که بتواند رضایت ترامپ را جلب کند، تحقیق نکرده است.

کاخ سفید از اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده و وزارت دادگستری و این دادستان هم به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخی ندادند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۱ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99102115357
  • خبرنگار : 71402