بهره برداری از طرح ارتقاء مرکز فوریت‌های پزشکی زواره به بیمارستان ۳۲ تختخوابی

با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طرح ارتقاء مرکز فوریت های پزشکی زواره به بیمارستان ۳۲ تختخوابی انجام شد.

طاهره چنگیز امروز (پنجشنبه-۱۸ دی ماه) در مراسم بهره برداری از طرح ارتقاء مرکز فوریت های پزشکی زواره به بیمارستان ۳۲ تختخوابی، اظهار کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی زواره یک بیمارستان محلی عنوان خواهد شد و بیمارانی که نیاز به مراقبت داشته باشند در نوبت های صبح و بعدازظهر توسط متخصصین ویزیت و تحت درمان قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه اگر بیماری نیاز به مراقبت های تخصصی تر داشته باشد به مراکز دیگر ارجاع داده می شود، افزود: اعمال جراحی بزرگ با توجه به اینکه نیاز به بخش های پشتیبان و کارد مجرب و ایمنی بیماران دارد در این بیمارستان انجام نمی شود، اما جراحی های سرپایی و کوچک  انجام می شود.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به نقشه درمان استان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی براساس این نقشه که ملاک جمعیت ثابت و متغییر، فاصله تا بیمارستان های دیگر، میزان مراجعان و سن جمعیتی منطقه است متخصصین را در مراکز درمانی استان چیدمان می کند.

چنگیز با اشاره به اجرای طرح عدالت آموزشی و با بیان اینکه در سال جاری ۲۲ متخصص به استان اصفهان اختصاص داده شده است، گفت: تعدادی از شهرستان های استان با این تعداد متخصص پوشش داده شدند و برای اردستان نیز چهار نفر سهمیه در رشته های جراحی، طب اورژانس، اطفال و بیهوشی در نظرگرفته شده که این افراد سه برابر دوران تحصیل تعهد خدمت در مناطق معرفی شده را دارند.

نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس نیز در این مراسم، گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان اردستان دستور صدور مجوز تبدیل مرکز فوریت های پزشکی زواره به بیمارستان زواره اخذ شد.

سید صادق طباطبائی نژاد گفت: جهت بهسازی ساختمان این مرکز و تهیه تجهیزات مورد نیاز بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال توسط خیران و ۱۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه یکی از درخواست های بخش زواره از مجموعه دولت و مسئولان استقرار واحد بیمارستانی در این شهر بود که سال ها پیگیر این مسئله بودند، افزود: زیرساخت های لازم با کمک خیرین و دولت آماده شده است و در حال حاضر نیز ۲۰ میلیارد ریال توسط خیران برای احداث بخش های اطفال، زنان و زایمان و داخلی کمک شده است.

نماینده مردم اردستان گفت: طی چند سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قدم های خوبی برای ارتقا وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان اردستان برداشته، اما متاسفانه شهرستان با یک عقب ماندگی متراکمی روبرو است که هر چه تلاش شود باز باید قدم های موثرتری برداشته شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۸ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99101813726
  • خبرنگار :