بهترین جاذبه های طبیعی استانبول

شهری که خواب را از چشم های شما می گیرد، دیدنی های طبیعی بسیاری هم دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تریپ دات آی آر، بهترین جاذبه های طبیعی استانبول، از شهر فاصله چندانی ندارند. شما می توانید در کنار بازدید از جاهای تاریخی شهر، از طبیعت ترکیه لذت ببرید. مناطقی پوشیده از جنگل، مناظر کوهستانی و دریاچه ها، به سفر شما طعم شیرینی خواهد داد.

پارک اورمانیا (Ormanya)

ارومانیا بزرگترین ذخیره گاه طبیعی در اروپا و سومین در جهان محسوب می شود. اورمانیا در منطقه کارتپه به فاصله یک ساعتی استانبول قرار دارد. شما در این پارک طبیعی می توانید مسیری ۲۶ کیلومتری را رکاب بزنید یا پیاده روی کنید.

همچنین شما می توانید از باغ وحش اورمانیا بازدید کنید و انواع پرندگان، گوزنها، مارها و ... را از نزدیک ببینید. در بخشی از پارک کلبه های زیبایی به سبک فانتزی ساخته شده که شما می توانید بهترین عکس های خود را آنجا بگیرید. ورود به این پارک رایگان است.

امیرگان پارک (Amirgun)

امیرگان پارک در نزدیکی تنگه بسفر استانبول قرار گرفته است. این مکان طبیعی زیبا یکی از باغ های شخصی اسماعیل پاشا در دوران عثمانی بوده است. بعدها این باغ به عنوان هدیه به یکی از بزرگان ایرانی به نام امیرگان یا امیر خان اهدا شده است.

بیش از ۱۲۰ گونه درختی و گیاهی در پارک امیرگان وجود دارد. هر ساله در ماه آوریل جشنواره گل لاله در پارک امیرگان برگزار می شود که گردشگران بسیاری را جذب می کند. اگر می خواهید در این تاریخ به فستیوال برسید، خرید پرواز استانبول به تهران را در اولویت قرار دهید.

"برای اینکه بتوانید ارزانترین نرخ بلیط هواپیما استانبول به تهران را مشاهده کنید کافی است تا از طریق این صفحه، مرتب سازی را براساس قیمت قرار دهید تا ارزان ترین نرخ بلیط هواپیما استانبول به تهران را مشاهده نمایید.

البته لازم به توضیح است که این قیمت‌ها اصولا ثابت نبوده و در طی روزهای متفاوت می‌تواند متفاوت باشد. اما تریپ همیشه تلاش خود را می‌کند تا ارزان ترین نرخ بلیط هواپیما استانبول به تهران را برای شما عزیزان فراهم کند."

قایق‌سواری در تنگه‌ی بسفر و سفری دریایی به یکی از جزایر زیبای استانبول را هم حتما در برنامه سفرتان به استانبول بگنجانید تا از دنیای رنگارنگ و متفاوت استانبول لذت کامل را برده باشید.

دریاچه ساپانچا (Sapancha)

شما در بازدید از اورمانیا می توانید به دریاچه ساپانچا هم سری بزنید. این دریاچه طبیعی زیبا دو ساعت از شهر استانبول فاصله دارد و مجاور شهر آدازپاری قرار گرفته است. اطراف دریاچه با جنگل و کوهستان محصور شده است.. دیدن دهکده ساپانچا و صرف قهوه در کافه های قدیمی آن را فراموش نکنید.

کولین داغ (Kulindagh)

اگر می خواهید یک تجربه عالی از طبیعت استانبول داشته باشید، به کولین داغ بروید. منطقه کوهستانی نزدیک شهر که با مناظر دیدنی، شما را شگفت زده خواهد کرد. شما می توانید در اقامتگاه های گردشگری واقع در کولین داغ بمانید و گردش خود را کامل کنید. در این محل رستوران و سایر امکانات رفاهی برای گردشگران مهیاست.

آکیازی(Akyazi)

یکی از بهترین مناطق چشمه های آبگرم طبیعی نزدیک استانبول، دهکده اکیازی است. اکیازی در فاصله ۱۴۳ کیلومتری شهر استانبول قرار دارد. آکیازی با جنگل و کوه پوشیده شده است. شما می توانید به بازدید دریاچه طبیعی سولوکلوگول بروید. از طبیعت و آب و هوای مطبوع لذت ببرید و در دریاچه ماهیگیری کنید.

ساحیل پارک Sahil park

ساحیل پارک در کنار دریای مرمره قرار گرفته است. اینجا محلی ست که دیوارهای قلعه تئودوس به پایان می رسد و هنوز بخشی از باروی قدیمی آن در پارک قرار دارد.

به خاطر موقعیت پارک در بخش آسیایی استانبول، شما می توانید به دیدن محله جذاب کادیکوی هم بروید. فصل بهار بهترین زمان بازدید از ساحیل پارک است. شما می توانید در این موقع از سال بلیط تبریز استانبول را با قیمت مناسب تهیه کنید.

ایگنیادا igneada

یکی از بهترین گزینه های گذران وقت در مناطق طبیعی نزدیک استانبول، ایگنیادا است. از معروفترین مناطق گردشگری ایگنیادا، جنگل لونگاز در مرز ترکیه و بلغارستان است.

جای که برای کمپینگ، پیاده روی و مناظر تماشایی بی نظیر است.  شما می توانید با تور قایق از رودخانه پر هیجان کامو نیز عبور کنید. ایگنیادا فقط ۱۲۵ کیلومتری از استانبول فاصله دارد.

پولونزکوی (Polonezköy)

یکی از مناطق جذاب طبیعی نزدیک استانبول پولونزکوی است. دهکده پلونز قبلا توسط مهاجرین لهستانی احداث شده و نام بومی خود را بر آن گذاشته اند. طبیعت جنگلی و محیط خوش و آب و هوای پلونزکوی پای گردشگران را همیشه به این منطقه می کشاند.

این منطقه زیبا در فاصله ۲۵ کیلومتری استانبول قرار گرفته است. رزرو پرواز مشهد به استانبول از وبسایت تریپ روشی سریع برای سفری پرخاطره به این شهر زیبا است.

"خرید بلیط هواپیما مشهد به استانبول یکی دیگر از خدمات تریپ است که می‌توانید با خیالی آسوده و به راحتی از همین صفحه خرید کنید. ایرلاین های متعددی خط پرواز مشهد به استانبول را پوشش می‌دهند که شما می‌توانید با توجه به زمان و قیمت مورد نظر خود بلیط خود را رزرو کنید."

سخن آخر

تهیه بلیط قیمت مناسب دغدغه همیشگی مسافران استانبول است. برای اینکه خریدی مطمئن و سفری آسوده داشته باشید به سایت تریپ مراجعه و بلیط ارزان هواپیما رزرو کنید. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

با توجه به پاندمی کرونا ویروس، بازدید از این جاذبه ها را به بعد از شکست بیماری کووید ۱۹ موکول کنید تا زنجیره تلفات انسانی شکسته شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • چهارشنبه/ ۱۷ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99101712892
  • خبرنگار : 30054