تذکر به حناچی در مورد ساخت مرکز تفکیک زباله در بافت مسکونی

رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران خواستار توقف تاسیس مرکز پسماند در بافت مسکونی شهید رجایی شد.

به گزارش ایسنا، حسن خلیل آبادی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به سالگرد شهادت قاسم سلیمانی، فوت تعدادی از هموطنان در مراسم تشییع سردار و جانباختن هموطنانمان در حادثه هواپیمایی اکراین گفت: گفت: بسیار تاسف‌آور است که بی دقتی ما اینچنین داغ بر دل مردم نشانده است، ضمن ابراز همدردی با خانواده داغ‌دیدگان امیدوارم دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی نشویم و مقصران حادثه که در این امر سهل انگاری ‌کردند به مردم معرفی شوند و عذرخواهی کنند.


 وی همچنین فرارسیدن سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و عنوان کرد:  وجود ایشان که فرصت مغتنمی برای کشور محسوب شد را ناباورانه از دست دادیم که این مصیبت را به خانواده ایشان تسلیت می‌گویم.

خلیل آبادی با بیان اینکه خوشبختانه با زحمت معاونین شهرسازی و محمد سالاری زمین های اطراف حرم عبدالعظیم که ۴۰ سال رها شده بود، طرح دار شد و برای آن طرحی تصویب شد، گفت:البته در گذشته طرحی تحت عنوان " گورآرامستان" در شهرداری داشتند که براساس آن دو محله قدیمی تبدیل به گورستان می شد که با این طرح حتی تا دم خانه هایمان قبر می کندند و امید است هر چه زودتر طرح اصلی مدیریت شهری پنجم  به صحنه آورده شود تا شادی مردم با کار شورای پنجم تلخ نشود.

وی در ادامه افزود: پیرو مذاکرات حضوری و مجازی با شهردار تهران، به وی نسبت به تاسیس مرکز تفکیک پسماند در نزدیکی محل مسکونی در انتهای خیابان شهید رجایی انتقاد کردم چراکه این اقدام مورد اعتراض شدید مردم شده است.

خلیل آبادی افزود: به شهردار تهران تذکر می دهم که براساس قانون پسماند و لزوم تامین سلامتی مردم بلافاصله دستور توقف تاسیس این مرکز پسماند که درد مضاعف برای مردم شهرری می شود را صادر کنند و با  این اقدام جدید نمک بر زخم اهالی مردم جنوب تهران نپاشند.
انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 99101611883
  • خبرنگار : 71368