آخرین آمار قربانیان و مبتلایان در مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شمار قربانیان کروناویروس در 6 شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه از ابتدای شیوع کووید19 تاکنون را 630 نفر اعلام کرد.

دکتر نوید دانائی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن هشدار در خصوص لزوم رعایت توصیه‌های وزارت بهداشت اظهار کرد: اگرچه با روند نزولی مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کروناویروس در سطح استان و کشور مواجه‌ایم اما همچنان این ویروس منحوس روزانه به ابتلای تعدادی از هم‌استانی‌ها می‌انجامد لذا توصیه ما به عموم شهروندان در مناطق تحت پوشش دانشگاه این است که همچنان با حساسیت بالا به پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از هر گونه اجتماع و دورهمی‌ خانوادگی توجه کنند.

وی با اشاره به شناسایی مبتلایان جدید در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه خاطرنشان کرد: 14 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

دکتر دانائی ادامه داد: این بیماران بستری شده جدید، با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته و از 14 لغایت 15 دی ماه در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان شناسایی و در مراکز درمانی شهرستان‌های تابعه این دانشگاه بستری شدند.

 دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس افزود: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون 15 هزار و 301 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یادآوری کرد: در مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون به چهار هزار و 236 نفر رسیده اند. ضمن اینکه در همین مدت 11هزار و 65 بیمار مبتلای قطعی نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

 این پزشک فوق‌تخصص با اشاره به افزایش بیماران بهبودیافته ترخیصی گفت: خوشبختانه کل موارد بهبود یافته و ترخیصی از مراکز بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه نیز از مرز سه هزار و 550 نفر نیز فراتر رفته است.

 ‌انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99101511423
  • خبرنگار : 50158