نائب رییس اتحادیه عشایری استان اعلام کرد:

بزرگتر شدن گله‌های عشایری در استان سمنان

نائب رییس شورای اتحادیه عشایری استان سمنان با تمجید از توجه جدی به عشایر در چند سال اخیر گفت: در مجموع در چند سال اخیر توجه بسیار خوبی به حوزه‌های عشایری در کشور شده است.

محمدعلی شاه‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تخصیص اعتبارات ارزان‌قیمت از محل صندوق توسعه ملی به عشایر و بسترسازی برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی عشایری و روستایی سبب شده که عشایر استان گله‌های خود را با بهره‌گیری از این تسهیلات بزرگ‌تر و متعاقب آن تولید گوشت، لبنیات و دیگر تولیدات عشایری با افزایش روبرو باشد.

وی با بیان اینکه استان سمنان جذب خوبی در حوزه تسهیلات صندوق توسعه و طرح‌های اشتغالزایی داشته ادامه داد: خوشبختانه عشایر استان سمنان نیز با استفاده از این فرصت در چند سال اخیر و خصوصا در سال‌جاری هم تعداد دام‌های خود را افزایش دادند و هم به اشتغالزایی خوبی در این بخش پرداختند.

نائب رییس شورای اتحادیه عشایری استان با بیان اینکه این تسهیلات با بهره 4 درصد به عشایر پرداخت شده افزود: در چند سال اخیر با تامین و تخصیص اعتبارات از محل صندوق توسعه فرصت بسیار خوبی برای بهبود اقتصاد عشایر و افزایش تولید در این بخش مولد فراهم شده است.

وی از وجود چهار هزار خانوار عشایری در استان سمنان خبر داد و گفت: عشایر استان سمنان افزون بر یک میلیون راس دام سبک دارند.

این فعال عشایری به میانگین بالای جمعیت دامی در بین عشایر استان اشاره و تصریح کرد: میانگین دام‌های عشایر استان سمنان بسیار بالاتر از میانگین کشوری است و از این رو گله‌های عشایر در استان از بزرگترین گله‌های عشایری در سطح کشور هستند.

شاه‌حسینی از کمک به تامین علوفه مورد نیاز عشایر استان از طریق اتحادیه عشایری استان خبر داد و افزود: خوشبختانه اتحادیه‌های شهرستانی نیز فعالیت بسیار خوبی در این بخش داشتند.

نائب رییس شورای اتحادیه عشایری استان از فعالیت 13 تعاونی عشایری در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها و اتحادیه‌های شهرستانی در هشت شهرستان استان فعالیت دارند و خدمات قابل توجهی از این طریق به عشایر استان ارائه می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99101511118
  • خبرنگار : 50233