امروز تا می‌توانید نفس بکشید!

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز با بیان اینکه امروز دوشنبه ۱۵ دی هوای البرز سالم است، گفت: اما با توجه به پایداری هوا پیش بینی می‌شود کیفیت هوا از فردا مجدداً به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بازگردد.

حمیدرضا لشکری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین شاخص‌های دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان اظهار کرد: در حال حاضر شاخص کیفی هوای کرج ۷۵، شهرستان ساوجبلاغ ۸۵ و نظرآباد هم ۷۴ است.

وی توضیح داد: این شاخص‌ها نشان می‌دهد میانگین کیفی هوای استان امروز دوشنبه  (۱۵ دی ماه) در وضعیت سالم قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه کیفیت هوای البرز از فردا مجددا تغییر می‌کند، افزود: با توجه به پایداری هوا پیش بینی می‌شود کیفیت هوا از فردا مجدداً به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس بازگردد.

وی اضافه کرد: برای کاهش غلظت آلاینده‌های هوای استان تا آخر هفته واحدهای تولید شن و ماسه، بتن آماده و معادن تعطیل هستند.

لشکری ادامه داد: در مجموع حدود ۸۰ معدن در البرز فعالیت دارد که محیط زیست به طور مستمر وضعیت آلایندگی آنها را رصد می‌کند و در صورت عدم رعایت استانداردهای تعیین شده اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز گفت: در کنار این موارد، محیط زیست استان با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به بررسی خودروهایی که معاینه فنی دارند ولی ممکن است به دلایل مختلف آلایندگی داشته باشند اقدام می کند.

وی توضیح داد: بخش عمده‌ای از ذرات آلاینده هوا ناشی از فعالیت منابع متحرک مثل خودروها است به همین دلیل از شهروندان درخواست می‌شود طی این روزها بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند تا شاهد تردد خودروهای تک سرنشین کمتری در سطح شهر باشیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99101510944
  • خبرنگار : 50024