معاون وزیر کار:

آمادگی اعطای تسهیلات بلاعوض در برخی حوزه‌های خاص جهت ایجاد اشتغال

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آمادگی برای اعطای تسهیلات به طرح‌هایی در حوزه اصلاح نژاد دام، مرکز و طرح‌های گردشگری ارگانیک، طرح‌های مداخله‌ای توسعه‌ در حوزه کشاورزی و ... وجود دارد.

عیسی منصوری ۱۴ دی‌ماه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به صنعتی‌ شدن و شهرسازی موجب افزایش مهاجرت به شهرها شد، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه روستایی با تمرکز بر ایجاد زیرساخت جزو اولویت‌ها قرار گرفت، اما غفلت اشتغال و اقتصاد در روستا موجب کاهش مهاجرت نشد و روستائیان به شهرها مهاجرت کردند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای اشتغال در روستاها ۱.۵ میلیارد دلار از منابع ملی اختصاص یافت که تاکنون ۱۳ هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اختصاص اعتبار برای ایجاد اشتغال در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت باید براساس ظرفیت‌های استان‌ها باشد، گفت: شناور شدن اعتبارات از خواسته‌های استان‌ها در بحث اشتغال است، اما برای جلوگیری از موازی‌کاری به ابلاغیه سازمان برنامه و بودجه استناد می‌کنیم، نباید تنها به یک ظرفیت برای ایجاد اشتغال توجه کنیم، بلکه تمام ظرفیت‌ها باید در کنار یکدیگر دیده شود.

منصوری تاکید کرد: برای اعطای تسهیلات برای ساخت هتل در روستاهای مقصد گردشگری در استان‌ها مشکلی وجود ندارد، اما نباید تنها به احداث هتل برای اسکان گردشگر توجه کرد، بلکه در کنار احداث هتل باید به سایر ظرفیت‌های بومی و محلی در گردشگری برای ماندگاری توریست توجه کرد تا احداث هتل سودمند  باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هنر در ایجاد اشتغال تنها اعطای تسهیلات نیست، گفت: باید در حوزه اشتغال سیاست‌گذاری براساس اولویت‌ها انجام شود، مثلا در حوزه فرش قبل از اعطای تسهیلات برای بافت فرش باید زمینه صادرات و بازار کار در دستور کار قرار بگیرد.

وی در خصوص تسهیلات کرونا در کشور، بیان کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در سطح کشور اختصاص یافت، از این میزان ۱۴ هزار میلیارد تومان به متقاضیان دریافت تسیهلات پرداخت شد، در حال حاضر نیز ۲ هزار میلیاردتومان در بخش گردشگری، ۱۷۰۰ میلیارد تومان در بخش فرهنگ و هنر و ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش ورزش در مرحله دوم اختصاص یافته شده است.

منصوری ادامه داد: درصدد هستیم برای تثبیت اشتغال افراد آسیب‌دیده از کرونا طرح یارانه دستمزد و مشوق بیمه‌ای را اجرا کنیم، اگر فردی در این ایام بیکار شده باشد، پس از بازگشت به‌کار سهم بیمه کارفرما و ۳۰ درصد دستمزد او توسط دولت پرداخت می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال توسط بانک‌های عامل، عنوان کرد: پس از بازپرداخت تسهیلات بانک‌ها تا ۹ سال باید این تسهیلات را در چرخه قرار دهند.

وی با اشاره به طرح‌های پیش‌بینی شده در سفر معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌های زیر مجموعه این وزارتخانه به چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: کلیات این طرح‌ها برای اجرا به تصویب رسیده است، درصدد هستیم این طرح‌ها تا پایان دولت به اتمام برسد و اگر طرح جدیدی آغاز می‌شود تا پایان دولت به یک پیشرفت فیزیکی مطلوب برسد.

منصوری با بیان اینکه گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی از مزیت‌های چهارمحال و بختیاری است، عنوان کرد: باید الگوی گردشگری ارگانیک در اولویت قرار بگیرد، به‌همین منظور برای اعطای تسهیلات و کمک‌های بلاعوض حدود ۳۰ طرح‌ جامع تا حداکثر یک هفته آینده تدوین و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آمادگی برای اعطای تسهیلات به طرح‌هایی در حوزه اصلاح نژاد دام، مرکز و طرح‌های گردشگری ارگانیک، طرح‌های مداخله‌ای توسعه‌ در حوزه کشاورزی و ... وجود دارد.

وی در پایان یادآور شد: ۱۰۰ میلیارد تومان مازاد بر سهمیه، تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی به چهارمحال و بختیاری اعطا می‌شود زیرا کسب و کار و اشتغال برای ما اولویت است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۴ دی ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99101410627
  • خبرنگار :