فلج شدن جوان فلسطینی در تیراندازی سربازان رژیم صهیونیستی

در پی شلیک سربازان رژیم صهیونیستی به یک جوان فلسطینی در جنوب کرانه باختری وی از ناحیه دست‌ها و پاهای فلج شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "وفا" فلسطین، هارون رسمی ابوعرام (۲۴ ساله) در پی تیراندازی سربازان رژیم صهیونیستی در منطقه الرقبه در جنوب شهر الخلیل زخمی شده و به بیمارستان دولتی یطا منتقل شد، بیمارستان وضعیت این جوان را وخیم گزارش کرد.

شاهدان عینی این تیراندازی اظهار کردند: زمانی که ابوعرام تلاش می‌کرد مانع از مصادره ژنراتور برق خانه‌شان توسط سربازان رژیم اشغالگر شود، آنها از فاصله صفر مستقیما به سمت او شلیک کردند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد، این جوان فلسطینی از ناحیه عصب و ستون فقرات آسیب دیده که همین مساله باعث فلج دست‌ها و پاهای او شده است.

یوسف الحساینه، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره تیراندازی به ابو عرام تاکید کرد: ماجرای تیراندازی مستقیم سربازان اسرائیلی به این جوان فلسطینی بی‌دفاع از روستای التوانه در جنوب الخلیل که باعث فلج هر دو دست و هر دو پای او شد، به وضوح رفتار تروریستی سازمان یافته و وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر را به نمایش گذاشت که با تروریسم خود از عملکرد گروهک‌های جنایات سازمان یافته نیز پیشی گرفته است.

الحساینه اظهار کرد: اقدام عامدانه نیروهای اشغالگر در عملیات‌های سرکوب و تروریسم مردم بی‌دفاع ما آن هم در برابر دوربین عکاسان خبری، نشان می‌دهد که این رژیم همچنان به نادیده گرفتن جامعه جهانی و نهادهای آن و نیز نقض منشورها و قراردادهای بین‌المللی ادامه می‌دهد.

این عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد: مهار این فساد و توقف این تروریسم مستمر در حق غیرنظامیان ما تنها با مقاومتی همه جانبه از جمله مقاومت مردمی در برابر این جنگ و تروریسم اسرائیلی امکان‌پذیر است.

او با اشاره به اینکه همانند اقدامات عملی، مقاومت تمام امکانات، حمایت و پشتیبانی را فراهم می‌کند، گفت: اولین گام توقف پیگیری‌ امنیتی و هماهنگی‌های امنیتی و هدایت تمامی گروه‌های مردمی به سوی یک مقاومت مردمی همه جانبه است.

همچنین سربازان رژیم صهیونیستی در جریان سرکوب شرکت‌کنندگان راهپیمایی هفتگی روستای کفر قدوم برای بازگشایی جاده این روستا که از بیش از ۱۷ سال قبل بسته شده بود، ۱۸ فلسطینی را به ضرب گلوله و ده‌ها تن دیگر را با شلیک گاز اشک‌آور مصدوم کردند.

خبرگزاری وفا به نقل از مراد شتیوی، هماهنگ‌کننده مقاومت مردمی در روستای کفر قدوم اعلام کرد: ده‌ها تن از سربازان رژیم اشغالگر روستا را اشغال کرده و به بام خانه‌ها رفتند و شروع به تیراندازی رگباری و شلیک گاز اشک‌آور کردند که موجب زخمی شدن ده‌ها فلسطینی از جمله تعدادی زن و کودک شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99101309234
  • خبرنگار : 71496