برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرقانونی در استان مرکزی

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: دستگاه قضایی به طور جد مخالف ساخت و سازهای غیرقانونی است و اقدامات لازم جهت برخورد با اینگونه اقدامات را انجام می دهد.

محسن خیرمند روز پنجشنبه ۱۱ دیماه در کارگروه پیشگیری از رشد و گسترش حاشیه نشینی و توانمندسازی جامعه روستایی در خطر تخریب که به منظور بررسی مشکلات حقوقی روستای نظم آباد اراک برگزار شده بود، اظهار کرد: در روستای نظم آباد اراک مخالف ساخت و ساز و گردشگری و ساخت بناهای لوکس نیستیم ولی آنچه اهمیت دارد عدم وجود یک نظام بی نظم در بحث ساخت و سازها به معنی انجام اقدامات خلافی است که بعضا از اهمال یا مسامحه برخی دستگاه‌های دولتی نیز نشات می‌گیرد.

وی افزود: جز منطقه نظم آباد در منطقه دیگری از اراک که دارای متولی خاص نیز هست، بیش از ۱۰۰ ساختمان لوکس به صورت غیرمجاز ساخته شده که البته وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز نظم آباد در حد آن منطقه نیست.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: به دنبال بخشیدن وجاهت قانونی به تصرفات غیرمجاز مردم نیستیم، اما باید حواسمان به مشکلات اجتماعی و تورم و نارضایتی‌های ناشی از اهمال مدیران باشد. دستگاه‌های مربوطه در موقع لزوم پیشگیری نکرده‌اند و امروز با چنین مشکلاتی مواجه شده‌ایم.

خیرمند اضافه کرد: جهادکشاورزی استان مرکزی موظف به برگزاری کمیته رفع تصرفات به قید فوریت در خصوص مشکلات روستای نظم آباد است، بنیاد مسکن نیز باید از شورا و دهیاری و ریش سفیدان این منطقه دعوت کرده و یک پیشنهاد کاربردی و اجرایی و قانونی ارائه دهد.

وی ادامه داد: به دنبال دلال بازی نیستیم بلکه به دنبال اجرای قانون و کمک به حال مردم آن منطقه هستیم تا نفع این منطقه به صاحبان اصلی و اصیل این منطقه برسد و سودجویان در این بین سودجویی نکنند و از طرفی بافت روستایی نیز آسیب نبیند.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: جهادکشاورزی با معضل آپارتمان نشینی مواجه شده به طوری که این امر سبب شده مردم به سمت خرید باغچه یا باغ پیش بروند که این مهم سبب تغییر کاربری و تفکیک های غیرمجاز می‌شود.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99101108248
  • خبرنگار : 50204