اجرای عملیات کنترل سیل در سطح ۲۸۰ هزار هکتار از مناطق بحرانی کشور

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از ابتداء امسال و در اقدام جهشی عملیات کنترل سیل در سطح ۲۸۰ هزار هکتار از مناطق بحرانی کشور اجرا شد.

ابوالقاسم حسین پور عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از یک طرح آبخیزداری سبزوار در جمع خبرنگارن افزود: این عملیات کنترل سیل که در سطح ۲۸۰ هزار هکتار مناطق بحرانی انجام گرفته شامل ۲۴ حوزه آبخیز یازده استان مختلف کشور را در برگرفته است.

وی ادامه داد: به منظور حفظ عرصه‌های طبیعی و پایداری منابع آب، خاک و پوشش گیاهی عملیات کنترل سیل در مناطق بحرانی کشور به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی  سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی کنترل سیل در ۶۰۰ حوزه آبخیز در سطح بیش از  یک میلیون هکتار عرصه‌های آبخیزداری کشور آغاز شده است.

حسین پور افزود: همچنین یکی از  اقدامات این سازمان سرمایه گذاری در حوزه های بالا دست با اجرای طرح‌های  آبخیز و آبخوان‌داری است تا علاوه بر جلوگیری از بروز خسارات سیلاب‌ها  از این روان آب‌ها برای تقویت منابع آب‌های زیر زمین، قنوات و چشمه سارها استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از حوزه آبخیز "سدید" در ارتفاعات شمالی شهر سبزوار، افزود: در ۱۰ سال گذشته احداث بند خاکی سدید اجرا شده  اما این حوزه آبخیز نیاز به بازنگری دارد.

حسین پور بیان کرد: در همین راستا  از محل  اعتبارات صندوق توسعه ملی ردیف بودجه برای حوزه آبخیز سدید سبزوار اختصاص یافته که پس از مطالعات تکمیل عملیات این حوزه در اولویت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۱۱ دی ۱۳۹۹ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99101108106
  • خبرنگار : 50082