نماینده مردم بم در خانه ملت:

به چند کوچه خاکی نگاه نکنید؛ ببینید بم در این ۱۷ سال از کجا به کجا رسیده است

نماینده مردم بم، فهرج، نرماشیر، ریگان و بروات در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: بعد از زلزله، شهر بم را از صفر ساختیم زیرا همه زیرساخت های بم از جمله آب، برق، راه و ... در زلزله نابود شده بودند و اکنون باید از این دیدگاه به بازسای بم نگاه کنید که در زمان زلزله هیچ کوچه سالمی در بم وجود نداشت و به چند کوچه خاکی امروز نگاه نکنید. البته این تعداد کوچه خاکی باقیمانده نیز قابل قبول نیست.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی ظهر امروز پنجم دی ماه در مراسم هفدهمین سالروز زلزله بم گفت: ۱۷ سال است که یاد و خاطره عزیزانی که در زلزله بم جان خودشان را از دست دادند، گرامی داشته ایم و به بهانه یاد این عزیزان خیلی کارها در بم صورت گرفت.

وی ادامه داد: عروج آنها به سوی خدا، برکاتی برای بم در برداشته است و از قبل خاطراتی که در قالب جلسات و مراسمات از آن عزیزان از دست رفته، بیان می شود کمک های زیادی به شهر بم شده است.

نماینده مردم بم، فهرج، نرماشیر، ریگان و بروات در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که در این ۱۷ سال چه اتفاقی در بم افتاده است؟ اظهار کرد: نباید فقط به عدم آسفالت برخی از کوچه ها وخیابان ها توجه کرد، البته منکر خاکی بودن برخی از کوچه های بم و بروات نیستیم اما سوال اینجاست که چقدر از آن کوچه ها خاکی مانده است؟ در زمان زلزله تقریبا کوچه و خیابان سالمی نداشتیم.

وی یادآوری کرد: بعد از زلزله، شهر بم را از صفر ساختیم زیرا همه زیرساخت های بم از جمله آب، برق، راه و ... در زلزله نابود شده بودند و اکنون باید از این دیدگاه به بازسای بم نگاه کنید که در زمان زلزله هیچ کوچه سالمی در بم وجود نداشت و به چند کوچه خاکی امروز نگاه نکنید. البته این تعداد کوچه خاکی باقیمانده نیز قابل قبول نیست.

غضنفرآبادی با برشمردن اقدامات و خدماتی که در شهر بم ایجاد شده، بیان کرد: در دولت تدبیر و امید یکسری طرح ها در شهر بم تعریف و بودجه آن نیز تامین اعتبار شد و برای کوچه های خاکی بم و بروات نیز مسئولین قول هایی داده اند و امیدواریم که در آینده نزدیک دیگر کوچه خاکی در بم و بروات نداشته باشیم.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۵ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99100503407
  • خبرنگار : 50189