۸ نکته طراحی کارت ویزیت عکاسی

امروزه با توجه به افزایش تعداد آتلیه‌های عکاسی و تنگاتنگ شدن بازار رقابتی در میان عکاسان، یک راه تمایز و کسب موفقیت در این بازار تبلیغات و بازاریابی است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام چاپ بازار، قطعا با چاپ کارت ویزیت عکاسی می‌توانید به بهترین و ارزانترین شیوه، تبلیغات نمایید و ‌علاوه‌ بر نشان دادن حرفه‌ای بودن در کارتان، تأثیر بسزایی را در ذهن مخاطب خود به جای بگذارید. در این متن شما را با نکات طراحی کارت ویزیت عکاسی آشنا خواهیم کرد.

چرا عکاسان به کارت ویزیت نیاز دارند؟

تصور کنید در یک مراسم عروسی یا جشنی در حال کار عکاسی هستید، یکی از مدعوین به جشن از شما می‌خواهد اطلاعات تماس خود را به او بدهید و یا نمونه کارهایتان را نشان دهید در اینجاست که کارت ویزیت آتلیه عکاسی و فیلمبرداری به دردتان می‌خورد و می‌توانید با طراحی و چاپ کارت ویزیت نظر مخاطب خود را جلب نمایید.

از آنجا که بر روی کارت ویزیت اطلاعات تماس و آدرس شبکه‌های اجتماعی را درج می‌کنید مخاطب‌تان می‌تواند با استفاده از این اطلاعات و مشاهده‌ی صفحات مجازی و دیدن نمونه کارهایتان بعدا به شما مراجعه نماید.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت فیلمبرداری و عکاسی

بدون شک یک کارت ویزیت با کیفیت تاثیر زیادی در برندینگ مجموعه‌ی شما بازی خواهد نمود. پس باید در طراحی آن به نکات زیر اهمیت دهید و آنها را رعایت نمایید تا تأثیر ماندگاری در ذهن مخاطبانتان به جای گذارید.

۱. درج اطلاعات و راه‌های دسترسی در کارت ویزیت

رعایت این مورد بسیار واضح است اما اغلب دیده شده که در بعضی از ‌کارت‌ها نام شخص، لوگو و عنوان شغل در کارت درج نشده است. دقت داشته باشید که این موارد اجازه می‌دهد تا مخاطبانتان در سطح عمیق‌تری با شما ارتباط بگیرند. همچنین عنوان شغلی شما مشخص کننده نوع خدماتی است که ارائه می‌دهید.

۲. قراردادن شبکه‌های اجتماعی

آدرس شبکه‌های اجتماعی‌تان را نیز بر روی کارت قرار دهید. همچنین نمونه کارهایتان را در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و ... بگذارید تا کاربر بتواند با مراجعه به صفحات شما با کارهای شما بیشتر آشنا شود.

۳. رنگ کارت ویزیت

شما به عنوان یک عکاس از اهمیت تطبیق رنگ‌ها اطلاع دارید، بنابراین به رنگ زمینه کارت ویزیت‌تان دقت نمایید. به صورت ناخودآگاه رنگ بر روی تعاملات و برقراری ارتباط نقش مؤثری دارد.

در اینجا یک راهنمای ساده از روانشناسی رنگ‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

آبی: تصویری از صداقت و اعتماد را نشان می‌دهد.

مشکی: اصالت، اعتماد به نفس و حرفه‌ای بودن شما را تداعی می‌کند.

قرمز: اشتیاق و انرژی را نشان می‌دهد.

نارنجی: نشان دهنده‌ی خوش‌بینی و مثبت‌نگری است.

زرد: ایجاد نشاط و تحریک ذهنی.

رنگ‌های سفید یا قهوه‌ای از آثار کلاسیک عکاسی هستند.

۴. جنس کارت ویزیت

از آنجا که کارت ویزیت اولین برخورد شما با مشتریان‌تان می‌باشد پس باید کارت ویزیت شما بسیار تأثیرگذار باشد. ‌علاوه‌ بر مواردی که در مورد طراحی ذکر شد، جنس کارت ویزیت هم نقش بسزایی درجذب مخاطب دارد.

دقت کنید که استفاده از کارت‌های بی‌کیفیت، تار و... باعث ایجاد نگرانی در کاربران‌تان می‌شود که شاید شما به کیفیت عکس آنها هم اهمیت ندهید و یا از ابزارهای قدیمی استفاده می‌کنید و این برای کار شما بسیار ناخوشایند خواهد بود.

اجازه ندهید این نگرانی‌ها در کار شما تأثیرگذار شود پس منحصر به فرد باشید مثلا با چاپ کارت ویزیت سلفون مات، چاپ کارت ویزیت سلفون براق و یا کارت ویزیت کتان و... می‌توانید مطمئن شوید که کارت ویزیت شما اثر خوبی روی مخاطب خواهد گذاشت.

۵. نوع فونت و قلم

انتخاب اندازه‌ی قلم چیزهای زیادی در مورد یک فرد و برند تجاری او می‌گوید. به عنوان مثال، اگر در درجه اول یک کودک عکاس هستید، ممکن است از قلم بازیگوش‌تری روی کارت خود استفاده کنید، در حالی که یک عکاس شرکتی باید قلم رسمی‌تری را انتخاب کند. 

۶. انتخاب المان مناسب حوزه کاری

در طراحی کارت ویزیت باید به زمینه‌ی کاری خود توجه نمایید. اینکه شما در چه حیطه‌ای کار عکاسی انجام می‌دهید برای برندینگ‌تان بسیار حائز اهمیت است.

با مشخص کردن زمینه‌ی کاریتان می‌توانید متناسب با آن حوزه از المان‌ها و طراحی‌های گرافیکی استفاده نمایید. به طور مثال عکاسی طبیعت با عکاسی مراسم عروسی المان‌های متفاوتی دارند. پس طرحی مناسب انتخاب کنید که گویای ژانر عکاسی شما باشد.

۷. از تصاویر شخصی خود استفاده کنید.

گاهی اوقات، طراحی کارت ویزیت غیر سنتی می‌تواند ترسناک باشد. اما شما به عنوان یک فرد حرفه‌ای در طراحی کارت خود خلاقیت به خرج دهید. مثلا می‌توانید با استفاده از تصویر خود و استفاده از المان‌ها به کارتتان هویت دهید تا کاربر بدون نیاز به مطالعه کارت ویزیت به فعالیت شما پی ببرد.

۸. از شلوغی و آشفتگی بپرهیزید.

کارت‌تان را شلوغ نکنید تنها موارد اساسی را در کارت خود بگذارید تا نه تنها زیبایی کارت‌تان از دست نرود بلکه به مشتریان حس خوبی را منتقل کند.

کلام آخر

داشتن کارت ویزیت فیلمبرداری و عکاسی بسیار به شما در جذب مخاطب کمک خواهد کرد بنابراین استفاده از ایده‌های خلاقانه در طراحی آن بسیار مهم است. پس باید اقدام به طراحی و چاپ کارت ویزیت نمایید اما اگر خودتان در این زمینه سررشته‌ای ندارید بهتر است این کار را به متخصص آن بسپارید.

مجموعه چاپ بازار با داشتن گرافیست‌های حرفه‌ای و مجهز بودن به دستگاه‌های به روز کلیه مراحل طراحی و چاپ کارت ویزیت آتلیه عکاسی شما را با کیفیت عالی انجام خواهد داد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • چهارشنبه/ ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99100302344
  • خبرنگار : 30054