قائم مقام دبیرکل حزب عدالت و آزادی:

رویکردهای متفاوت و فراحزبی برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات در حال بررسی است

قائم‌مقام دبیرکل حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حال بررسی رویکردها و مدل‌های متفاوت کار گروهی و فرا حزبی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری است.

علی ناظم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم‌اکنون یک گفتگو و رایزنی در جبهه اصلاحات وجود دارد و هنوز هیچ تصمیم قطعی در خصوص منفک شدن شورای عالی سیاستگذاری از جبهه اصلاحات گرفته نشده است و فعلاً اصلاح‌طلبان مدل‌های مختلفی را امتحان می‌کنند تا بهترین شکل حضور و ایفای نقش را به عنوان یک جریان سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند.

وی افزود: شورای عالی سیاستگذاری از سال ۱۳۹۴ پیش از انتخابات مجلس دهم تشکیل شد و یک کارکرد انتخاباتی داشت و از اساس نامش شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان بود که به تدریج کارکرد انتخاباتی آن رنگ باخت و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان شد.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان اصفهان گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات یک جریان و یک مجمع اصلی‌تر برای اصلاح طلبان بوده و کارکرد صرفاً انتخاباتی نداشته است و همواره یک کارکرد هماهنگی در طول این سال‌ها داشته و تنها در زمان انتخابات فعال نشده است. در اصفهان هم موضوع به گونه‌ای متفاوت است و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در اصفهان پیش از تمامی این ارکان، خودش را شکل داده و در سال‌های قبل از شکل‌گیری شورای عالی و حتی همین شورای هماهنگی امروزی که بعد از سال ۱۳۹۲ خودش را شکل داد شورای هماهنگی اصفهان به همین شکل فعلی حضور داشته است.

ناظم زاده تصریح کرد: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در اصفهان سعی می‌کند با احزاب نقش پر رنگ‌تری داشته باشد و تعداد احزاب در این فرایند مشخص شده است و طبیعی است که احزاب در خصوص امور تصمیم‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه ساز و کارهای انتخاباتی برای تصمیم‌گیری در خصوص لیست‌های انتخاباتی به وجود خواهد آمد، گفت: تا این لحظه هنوز ساز و کاری متفاوت در اصفهان با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در کشور نداریم. شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کمیته‌های مختلفی دارد و در این کمیته‌ها در خصوص انتخابات بحث و بررسی خواهد شد و در حال حاضر هم‌چنین اتفاقی در حال رخ دادن است به این معنا که ساز و کارهای مختلف برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری در حال بررسی است.

قائم‌مقام دبیرکل حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی، ادامه داد: در اصفهان هنوز هیچ ساز و کار یا مجمع دیگری در ارتباط با حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات بر خلاف شورای هماهنگی اصلاحات در کشور نداریم. در سطح کشور هیچ ساز و کاری جز شورای هماهنگی نداریم و هم اکنون شورای هماهنگی در حال بررسی رویکردها و مدل‌های متفاوت کار گروهی و فرا حزبی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری است.

ناظم زاده افزود: شورای عالی سیاستگذاری هم اکنون پویایی لازم را مانند گذشته ندارد و آنچه اصلاح طلبان برای تصمیم‌گیری نیاز دارند در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در حال پیگیری است و اگر لازم باشد مجمع و شورای جدیدی شکل خواهد گرفت.  

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99100302233
  • خبرنگار :