معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد

ثبت نام بیش از 3000نفر در طرح ملی مشاغل خانگی در استان سمنان

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان از شناسایی و ثبت نام سه هزار و ۱۶ نفر در طرح ملی مشاغل خانگی در این استان خبر داد.

علی منصفی راد در گفت و گو با ایسنا، سهمیه استان سمنان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را یک هزار و ۳۰۰ نفر اعلام و اظهار کرد: تا کنون سه هزار و ۱۶ نفر در استان سمنان در قالب طرح ملی مشاغل خانگی رصد و پایش شده اند و اطلاعات شغلی آن ها جمع آوری و در سامانه ی طرح ملی مشاغل خانگی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه طرح ملی مشاغل خانگی در کشور با همکاری جهاددانشگاهی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اجرا می شود، افزود: پس از پایش و رصد اطلاعات شغلی متقاضیان، افرادی که واجد شرایط باشند برای توانمندسازی شغلی و با هدف پایدارسازی مشاغل و اتصال به بازار به افراد پیش ران متصل خواهند شد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشوردارد .

منصفی راد اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی استان سمنان در جهت اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در استان از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های خود استفاده خواهد کرد، امید است با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال «جهش تولید» باشیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های این طرح گفت: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و عدم اتکا به وام، توجه به پیشرانان ملی، منطقه ای، استانی و محلی، شبکه سازی استانی و ملی، توجه به نقش و جایگاه برندسازی کیفیت محصولات و بسته بندی در اتصال به بازار توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان ضمن دعوت از عموم علاقه‌مندان و واجدین شرایط برای ثبت‌نام در این طرح به شرایط استفاده متقاضیان اشاره کرد و گفت: داشتن حداقل ۱۸ سال سن، بومی بودن متقاضیان، نداشتن اشتغال تمام‌وقت و عدم برخورداری از بیمه کارفرمایی شرایط اعلام شده برای متقاضان این طرح است و علاقه مندان در صورت برخورداری از این شراط می توانند با مراجعه به سامانه  inhb.ir ثبت نام کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳ دی ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99100302173
  • خبرنگار : 30077