شمارش معکوس برای راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در استان سمنان

مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از آغاز فرآیند اجرایی راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در استان سمنان خبر داد.

‍ صدیق، مشاور وزیر و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور اظهار کرد:

 به منظور استقرار هرچه سریعتر این واحد در استان، اقداماتی در دستور کار قرار گرفته و طی نامه ای به وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی در خصوص افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان اعلام شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان سمنان در حوزه های اقتصادی و الکترونیکی افزود: تلاش همه ما بر بهره برداری از این واحد و استفاده حداکثری از ظرفیت استان به منظور فعالیت مستمر و با قدرت این واحد است.

صدیق با اشاره به بازدید خود از محل انتخاب شده برای این طرح خاطرنشان کرد: پس از بازدید از مکان انتخابی و نهایی شدن روند اجرایی و اداری واگذاری ساختمان، طراحی به منظور تجهیز این واحد در دستور کار قرار گرفت و با آمادگی فضای فیزیکی، به زودی اجرای طراحی و تجهیز آن آغاز می شود.

 رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور از حمایت وزارتخانه از آموزش ها و دوره های فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: پارک فناوری اژلاعات و ارتباطات کشور با تخصیص اعتبار برای پرداخت درصدی از شهریه دانش پذیران در این واحد، به صورت ویژه حمایت خواهد کرد.

مشاور وزیر تصریح کرد: همزمان با فعایت های اجرایی احداث و راه اندازی این‌ مجموعه، فراخوان برای جذب شرکت های جوان، استارت آپ و همچنین شرکت های شتاب دهنده انجام‌ خواهد شد.

صدیق به ورود استان سمنان به اقتصاد دیجیتال پرداخت و افزود: استان سمنان ‌به صورت ویژه به این‌ مهم ورود کرده و همکاری بسیار مطلوبی از سوی استانداری سمنان برای راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز گفت: اقدامات لازم جهت عقد تفاهمنامه واگذاری ساختمان برای راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال توسط اداره کل فنی و حرفه ای استان، انجام شده است.

وی با بیان اینکه با انتخاب پیمانکار، مراحل گازکشی ساختمان آغاز شده ادامه داد: زیرساخت های لازم و از جمله آب و برق و برخی تاسیسات در این مجموعه مهیا شده است و محوطه سازی نیز در حال انجام است.

سعدالدین خواستار تسریع در تجهیز و راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال سمنان از سوی وزارت ارتباطات شد و گفت: با تحویل ساختمان، نیاز است تا بحث حفاظت و نگهبانی مجموعه نیز از سوی وزارت ارتباطات در دستور کار قرار گیرد.

وی اصافه کرد: بایذ فراخوان دانش پذیر در این مجموعه و همچنین جذب شرکت های جوان و شتاب دهنده، با هماهنگی فنی و حرفه ای استان صورت گیرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲ دی ۱۳۹۹ / ۰۰:۲۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99100200835
  • خبرنگار :