رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

رزمندگان خودنوشت خاطرات دوران دفاع مقدس را آغاز کنند

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، با تاکید بر لزوم استخراج خاطرات باقی مانده در سینه های رزمندگان توسط نویسندگان، خاطرنشان کرد: از رزمندگان در سطح کشور می خواهیم خودنوشت خاطرات دوران دفاع مقدس را آغاز کنند و سپس در اختیار یک نویسنده یا ویراستار قرار دهند.

سرهنگ عباس بایرامی در نشست تخصصی نویسندگان منتخب استان گیلان، با اشاره به سخنرانی ۳۱ شهریورماه امسال مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت حفاظت و حراست از معارف دفاع مقدس، اظهار کرد: نگاه رهبری درخصوص فرهنگ و معارف دفاع مقدس بسیار عمیق و بشارت دهنده است و ایشان بر تولید محتوای فاخر در این حوزه تاکید دارند لذا باید فعالیت های انجام شده را صد برابر کنیم.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب نسبت به خطر تحریف معارف دفاع مقدس هشدار دادند، تصریح کرد: با توجه به گذشت زمان طولانی از دوران دفاع مقدس و از دست دادن خانواده های شهدا و جانبازان و رزمندگان، فرصت ما بسیار کم است و باید طی یک بازه زمانی ۱۰ ساله برنامه ریزی ها و اقدامات لازم را در حوزه ثبت و ضبط آثار انجام دهیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، با تاکید بر لزوم استخراج خاطرات باقی مانده در سینه های رزمندگان توسط نویسندگان، خاطرنشان کرد: از رزمندگان در سطح کشور می خواهیم خودنوشت خاطرات دوران دفاع مقدس را آغاز کنند و سپس در اختیار یک نویسنده یا ویراستار قرار دهند.

بایرامی، با بیان اینکه در حوزه نشر کتاب دفاع مقدس معطوف به یک شهر و استان نیستیم، گفت: علاوه بر تولید کتاب در حوزه دفاع مقدس باید به سمت نشر آثار برویم، زیرا در حوزه نشر و توزیع کتاب های تولید شده ضعف داریم. در این راستا تولید کتاب های دیجیتالی و مینیمال را دنبال می کنیم تا مخاطبان این بخش را به دست آوریم.

وی با اشاره به نبود یک بانک جامع اطلاعاتی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس، ادامه داد: علاوه بر راه اندازه این بانک اطلاعاتی باید انجمن نویسندگان دفاع مقدس را در همه استان ها تشکیل دهیم و شبکه های ارتباطی با نویسندگان و پژوهشگران این حوزه را برقرار کنیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، کمبود کتب تاریخ دفاع مقدس را یکی از مشکلات پژوهشگران برای نگارش دانشنامه و پایان نامه دانست و اظهار کرد: همانگونه که شهید حاج قاسم سلیمانی تاکید داشتند، دفاع مقدس یکی از ارکان داوم و قوام انقلاب اسلامی است و شهدای ما انقلاب را به دنیا صادر کردند.

بایرامی، در ادامه از اهالی قلم استان خواست از رویدادهای مهم تاریخی گیلان به ویژه نهضت جنگل و جبهه مقاومت غافل نشوند و عنوان کرد: اگر ما در حوزه دفاع مقدس خوب وارد عمل نشویم، دشمن علاوه بر تحریف معارف و ارزش های دفاع مقدس، ذهن جوانان و نوجوانان را گرفتار شبهات می کند.

وی همچنین به کتاب های کودک و نوجوان حوزه دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه در حوزه کتاب کودک و نوجوان نیز کم کار شده است. در این راستا می توانیم با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدام به تولید کتاب با زبان کودکانه کنیم و به معرفی شهدای کم سن و سال بپردازیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱ دی ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99100100694
  • خبرنگار : 50040