به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شبکه چاپ، شما در روز، تراکت های تبلیغاتی بسیاری را می بینید و بی تفاوت از کنار آن رد می شوید.
اما استفاده از ساک دستی برای امور تبلیغاتی، علاوه بر اینکه کمتر کسی از دریافت آن امتناع می کند، حکم یک بیلبورد تبلیغاتی سیار را دارد که با خریدار به مکان های مختلف می رود و حتی ممکن است در اختیار دیگران هم قرار داده شود.
مدل طراحی ساک دستی در این لحظه بسیار تعیین کننده خواهد بود، زیرا اگر هوشمندانه عمل کرده باشید، ممکن است افرادی که در مواجهه با ساک دستی قرار می گیرند، بدون مراجعه حضوری، ترغیب شوند از کسب و کار شما دیدن کنند.
به همین منظور اگر می خواهید از این ترفند موفقیت آمیز استفاده کنید، در ادامه ما را همراهی کنید.
چگونه با ساک دستی، نظر مشتری را جلب کنیم؟
۱. جنس ساک دستی: تا جایی که امکان دارد، سعی کنید جنسی را انتخاب کنید که از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار باشد. گرچه هزینه بیشتری را متحمل خواهید شد، اما همانطور که در مقدمه عنوان کردیم، عمر بالای ساک دستی می تواند باعث شود تبلیغات شما وارد محیط های بیشتری شده و سال های بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد.
۲. زیبایی: هیچ کس نمی تواند منکر این موضوع شود که استفاده از المان های تبلیغاتی چشم نواز و زیبا، ناخوداگاه و خودآگاه مشتری را درگیر خود کرده و میل بیشتری در وی برای خرید ایجاد می کند. پس سعی کنید اگر می خواهید مشتری تان پس از خرید، مجددا به شما مراجعه کند، از ساک دستی های شیک و مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید.
۳. قیمت ساک دستی: توصیه ما به شما این است که سعی کنید ساک دستی را به عنوان هدیه در اختیار مشتریان خود قرار دهید یا اگر محصول شما لاکچری و گران قیمت است، سعی کنید هزینه ای برای ساک دستی تان در نظر بگیرید که در مقابل کالایی که خریداری می شود، ناچیز باشد. این مورد در ماندگاری برند شما در ذهن مشتری خیلی کمک می کند.
چه مواردی را در طراحی ساک دستی مد نظر قرار دهیم؟
۱. متن تبلیغاتی: از افراط و تفریط بپرهیزید! یعنی چه؟ یعنی نه زیاده گویی کنید و نه طراحی ساک دستی را بدون متن بگذارید. سعی کنید تنها آن چیزی که قرار است مورد توجه مخاطب قرار بگیرد را روی آن چاپ کنید. مثل شعار تبلیغاتی، لوگو، خدمات و آدرس.
۲. فونت و سایز نوشته: شلوغ کاری ممنوع! بعضی از افراد علاقه خاصی به فونت های عجیب و غریب دارند و فکر می کنند این مورد برای همه جذاب خواهد بود. اما موضوعی که شما باید به آن توجه کنید این است که افراد بسیاری قرار است با ساک دستی برند شما مواجه شوند، پس ساده و خوانا نوشتن، اولین اصلیست که در این لحظه باید به آن توجه فرمایید.
همچنین اگر پیام مهمی می خواهید در متن آن قرار دهید، علاوه بر فونت ساده، باید سایزی برای آن انتخاب کنید که در فواصل دور هم قابل خواندن باشد و بتواند در کسری از ثانیه، پیام را انتقال دهد.
۱۰ نکته ای که برای چاپ و الگوی ساک دستی باید به آن توجه فرمایید.
۱) فایلی که برای چاپ انتخاب می کنید، سیستم رنگی آن باید CMYK باشد.
۲) رزولوشن فایل مورد نظر می بایست حداقل ۳۰۰ پیکسل در اینچ باشد.
۳) اندازه ای که برای فایل در نظر گرفته اید، باید هم اندازه محصولتان باشد.
۴) در محدوده ناامن چیزی طراحی نکنید. فایل نهایی پس از چاپ با برش هایی مواجه می شود تا به ساک دستی مورد نظرتان تبدیل شود. برای آن که پس از برش، لوگو یا متن شما بریده نشود، ۵ الی ۱۰میلیمتر از هر طرف فاصله بگذارید و سپس اقدام به طراحی و چاپ ساک دستی کنید.
۵) توجه داشته باشید که رنگ هایی که شما در صفحات نمایش گوشی، کامپیوتر و ... مشاهده می کنید، با آنچه که روی ساک دستی چاپ خواهد شد، تفاوت هایی دارد.
۶) کاغذهای مختلف، کیفیت های متفاوتی از هر رنگ را نمایش می دهند. به این موضوع هم توجه نمایید.
۷) نوشته و علائمی که می خواهید به رنگ مشکی باشد، به صورت تک رنگK: ۱۰۰% در نظر بگیرید.
۸) زمانی که می خواهید روی بدنه اصلی ساک دستی طراحی کنید، حواستان به قسمت هایی که قرار است پانچ شود و بند ساک قرار بگیرد، باشد.
۹) اگر نوشته ای دارید که روی لب برگردان ساک دستی قرار می گیرد، باید آن را وارونه بنویسید.
توجه: توصیه شبکه چاپ به شما این است که ابتدا یک نمونه سیاه و سفید از طراحی خود چاپ کنید تا اگر موردی را توجه نکرده اید یا مشکل طراحی دارد، آن را رفع کنید.
صحبت پایانی
ابتدا نگاهی داشته باشیم بر مواردی که ذکر کردیم:
۱. راه های جلب نظر مشتری با ساک دستی
۲. نکات طراحی ساک دستی
۳. نکات چاپ و الگوی ساک دستی
همانطور که ملاحظه فرمودید، استفاده از ساک دستی به سرعت در حال همه گیر شدن است و بسیاری از افراد با استفاده از آن، خود را به مشتری و مخاطب معرفی می کنند.
اگرچه اکثر سوپرمارکت ها همچنان از پلاستیک استفاده می کنند، اما دیده شده که برندهای متفرقه برای بیشتر دیده شدن، ساک های دستی خودشان را در اختیار سوپرمارکت ها قرار می دهند تا به جای پلاستیک، مشتری به صورت رایگان از آن ها استفاده کند.
انتهای رپرتاژ آگهی