درخشش نخبگان قرآنی آذربایجان شرقی در مسابقات سراسری قرآن کریم

گروهی از تواشیح خوانان آذربایجان شرقی در بخش تواشیح و همخوانی چهل و سومین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم به مقام سوم دست یافته و هم‌چنین خانم طالبی نیز در بخش ترتیل به مقام دوم رسید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از رتبه داران استان در چهل و سومین دوره مسابقات قران کریم، گفت: ما اغلب مفهوم کلمه "وحدت" را در قالب فیزیکی یاد گرفته‌ایم در صورتی که منظور از "وحدت" از نظر امام خمینی (ره) و امثال شهید مفتح و مطهری، وحدت در باورها، اعتقادات و اندیشه‌ها است.

حجت اسلام سید شهاب الدین حسینی افزود: آنچه که موجب تحول در مجموعه‌های دانشگاهی می‌شود، جاری ساختن اندیشه‌های ناب اسلامی در انواع دروس و رشته‌های تحصیلی است، چراکه تمام دروس و رشته‌ها الهی هستند، به شرط آن‌که نیت و انگیزه الهی داشته باشند و به قصد کمک به خلق الله فرا گرفته شوند.

وی ادامه داد: در نقطه مقابل ممکن است علوم و دروسی که در ظاهر الهی هستند مانند علم فقه بر اساس قصد و انگیزه الهی فرا گرفته نشوند که در این حالت، این علوم نیز الهی نخواهند بود.

وی با تبریک کسب مقام‌های ارزشمند در مسابقات قرآنی کشور توسط نخبگان قرآنی استان، گفت: این‌ نوع مسابقات و رقابت‌های سالم شور و شوقی در بین شرکت کنندگان ایجاد کرده و موجب انس بیشتر با قرآن کریم می‌شود. 

به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسینی در خاتمه اظهار کرد: با آرزوی توفیق و انس بیشتر با قرآن کریم، امیدواریم که همگی جزو اهل عمل به قرآن باشیم و این کتاب مقدس روز به روز وارد زندگی ما شود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ آذر ۱۳۹۹ / ۲۲:۱۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 99092922676
  • خبرنگار :