شهردار ساوه:

کمتر از ۳۵ درصد ساوجی ها از ناوگان اتوبوسرانی استفاده می کنند

شهردار ساوه گفت: کمتر از ۳۵ درصد شهروندان ساوجی از خدمات ناوگان اتوبوسرانی استفاده می‌کنند.

سیدمهدی حسینی چهارشنبه ۲۶ آذرماه در آیین رونمایی از ۲۱ دستگاه اتوبوس شهری بازسازی شده که با حضور معاون عمرانی استانداری مرکزی در سالن جلسات شهرداری منطقه دو ساوه برگزار شد، با تاکید بر اولویت سنجی در اجرای پروژه‌های عمرانی حوزه مدیریت شهری متناسب با نیاز شهروندان، اظهار کرد: حمل و نقل عمومی یکی از نگرانی ها و دغدغه های شهرداری و شورای اسلامی شهر بود، اما به دلیل کاهش درآمدهای شهرداری و افزایش قیمت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بویژه اتوبوس، برخورداری شهروندان از ناوگان مجهز و مطابق با استانداردها را دشوار کرد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سال ۱۳۹۷ تعداد هفت دستگاه اتوبوس و امروز نیز ۲۱ دستگاه به ناوگان اتوبوسرانی افزوده شد و این میزان تا پایان سال جاری به ۵۷ دستگاه افزایش خواهد یافت که بیشتر برای خدمت رسانی در نقاط کمتر برخوردار و حاشیه ای استفاده خواهد شد.

شهردار ساوه از پیش بینی ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و خرید ۵۷ دستگاه اتوبوس خبر داد و افزود: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان از این میزان محقق شده و مابقی هم تا پایان فعالیت شورای شهر در دوره پنجم تزریق خواهد شد.

وی از پرداخت چهار میلیارد و ۵۰۰ تومان تسهیلات در قالب طرح بازسازی ناوگان اتوبوسرانی از سوی سازمان شهرداری های وزارت کشور خبر داد و افزود: ۷۰ درصد هزینه خرید مینی بوس نیز با اعطای تسهیلات از سوی سازمان شهرداری‌های وزارت کشور صورت می گیرد.

حسینی به نیاز ساوه به ۱۵۰ دستگاه اتوبوس اشاره کرد و افزود: در حال حاضر زمان انتظار در ایستگاه‌های اتوبوس شهر ساوه حدودا ۲۰ دقیقه است که موجب بروز نارضایتی در بین شهروندان شده و در کنار فرسودگی اتوبوس‌ها، میزان استفاده جامعه شهری از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به حداقل رسیده است.

وی با بیان اینکه در شهرهای ایده آل حداقل ۵۰ درصد سفرهای درون شهری از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی بویژه اتوبوس صورت می گیرد، گفت: متاسفانه این میزان در شهر ساوه کمتر از ۳۵ درصد است که می‌تواند زنگ خطری برای تشدید ترافیک شهری و آلودگی محیط زیست شود.

شهردار ساوه تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا با تامین نیاز شهر به ۱۵۰ دستگاه اتوبوس زمینه بهره‌برداری بیشتر شهروندان از خدمات حمل‌ونقل عمومی فراهم شود.

در این آئین که با حضور معاون عمرانی استاندار مرکزی، فرماندار ساوه، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان برگزار شد، ۲۱ دستگاه اتوبوس واحد بازسازی شده همزمان با ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان، وارد ناوگان حمل و نقل عمومی ساوه شد.

همچنین همزمان با ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل، در مراسمی با حضور شهردار و رئیس اداره ورزش و جوانان، فاز نخست ایجاد مسیر اختصاصی دوچرخه سواری در ساوه از میدان شهرداری تا شهدا به بهره برداری رسید.

در این مراسم از جمعی از رانندگان تاکسی و اتوبوس با اهدای هدایایی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99092620672
  • خبرنگار : 50212