ایرج شهین باهر در میزگرد بررسی چالشها و راهکارهای حمل و نقل عمومی در کلان شهرها که از شبکه خبر نیز پخش شد، گفت: دوره فعلی مدیریت شهری تبریز اولین و مهمترین اولویت خود را پروژه قطار شهری قرار داده و در همین راستا در سه سال اخیر، شهرداری تبریز 22هزارمیلیارد ریال به این پروژه تزریق کرده است.
وی اضافه کرد: با تزریق این اعتبار، خط یک قطار شهری تبریز به ایستگاه پایانی رسید و در حال حاضر تمام تمرکز ما تکمیل ایستگاهها است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طبق استاندارد، باید ناوگان اتوبوسرانی تبریز دارای دست کم 1200 دستگاه اتوبوس باشد، افزود: در وضعیت فعلی ما 640دستگاه اتوبوس داریم که عمدتا عمر آن ها هم بالای 12سال بوده و نیازمند نوسازی است.
شهردار تبریز با اشاره به اینکه سهم دولت در تامین ناوگان اتوبوسرانی 82.5 درصد است، گفت: متاسفانه دولت در سالهای اخیر سهم خود را که قانون مکلف کرده، به بیشتر کلانشهرها از جمله تبریز پرداخت نکرده است.
وی یادآور شد: همچنین، امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریمهای ناجوانمردانه علیه کشورمان، تولید اتوبوس در داخل کشور با مشکلاتی مواجه شده است.
به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهین باهر در بخش دیگری از سخنانش تشریح کرد: تامین بخشی از درآمدهای پایدار شهرداریها بر عهده دولت است که از طریق جرایم راهنمایی و رانندگی و یارانه بلیط باید این سهم ادا شود که متاسفانه در این حوزه هم شاهد اقدامات مثبتی نیستیم.
انتهایپیام