مدیر جهاد کشاورزی جوین:

اجرای طرح بسیج "همگام با کشاورز" در ۸۰ درصد روستاهای جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: طرح بسیج "همگام با کشاورز" به منظور کمک به علمی سازی کشاورزی در ۸۰ درصد روستاهای این شهرستان اجرا شده است.

علی‌اکبر قارزی روز شنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود:  از طریق این طرح با بهره‌مندی از ظرفیت متخصصان و مهندسان بسیجی در عرصه کشاورزی کمک شایانی به افزایش سطح دانش کشاورزان و بهره‌برداران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار طرح بسیج همگام با کشاورز رفع عوامل تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح است، اظهار کرد: با استفاده از علم روز کشاورزی و افزایش سطح علمی کشاورزان خودکفایی در بخش محصولات  استراتژیک گندم، کلزا و جو  و چغندر قند جوین محقق می‌شود.

قارزی گفت: توجه به بخش کشاورزی و افزایش راندمان تولید علاوه بر ایجاد خوکفایی در تولید محصولات کشاورزی به خصوص محصولات استراتژیک باعث جلوگیری از خروج ارز و همچنین افزایش اشتغال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: در طرح بسیج همگام با کشاورز شهرستان جوین ۲۵ نفر کارشناس در حال فعالیت هستند و از ابتداء سال تا کنون ۲۰۰ بازدید و تعداد ۱۰۰ کلاس آموزشی توسط این کارشناسان برگزار شده است.

قارزی گفت: یکی از مهمترین اقدامات بسیج همگام با کشاورز نیز طرح رایگان واکسیناسیون ۱۵۰ هزار طیور بومی با هدف کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی و پیشگیری و مبارزه با بیماری نیوکاسل  بوده  که با همکاری کارشناسان شبکه دامپزشکی و کارشناسان بسیج همگام با کشاورز در شهرستان جوین انجام شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99092216826
  • خبرنگار : 50082