اعلام برنامه‌های گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله دستغیب

برنامه‌های سی و نهمین سالگرد شهادت شهید آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شیراز و سومین شهید محراب انقلاب اسلامی، اعلام شد.

تولیت مسجد جامع عتیق شیراز در گفت و گو با ایسنا گفت: امسال سی و نهمین سالگرد شهادت شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شیراز و سومین شهید محراب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم دستغیب، یادآور شد که با توجه به شرایط بیماری کرونا و لزوم توجه به حفظ سلامت مردم، علیرغم وجود امکان برگزاری مراسم حضوری با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی، مراسم به شکل غیرحضوری برگزار خواهد شد.

دستغیب گفت: نخستین برنامه بزرگداشت امسال مطابق روال سال‌های گذشته، گلباران مزار شهید آیت‌الله دستغیب است که این برنامه امسال به‌دلیل شیوع کرونا به‌صورت بسیار محدود و با حضور نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس و بیت شهید آیت‌الله دستغیب، ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه ۲۰ آذر برگزار می‌شود.

او با تاکید براینکه برنامه‌های بزرگداشت سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب، جنبه عمومی ندارد، گفت: دومین برنامه مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله دستغیب است که در سنگر ۴۰ ساله ایشان یعنی مسجد جامع عتیق برگزار خواهد شد.

نوه‌ی شهید آیت‌الله دستغیب زمان برگزاری این مراسم را بعد از نماز مغرب و عشای روز پنج‌شنبه، ۲۰ آذرماه اعلام و اضافه کرد: در این مراسم آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران سخنرانی خواهند کرد و بعد از آن نیز قرائت دعای روح‌بخش کمیل به یاد زمزمه‌های عارفه دعای کمیل شهید آیت‌الله دستغیب با نوای کاظم محمدی خواهیم داشت.

دستغیب با بیان اینکه این برنامه به‌صورت پخش زنده از شبکه فارس و همچنین شبکه‌های اجتماعی برگزار خواهد شد، گفت: همچنین مراسم دیگری نیز در ساعت ۶ صبح روز جمعه، ۲۱ آذرماه با سخنرانی آیت‌الله صدیقی و قرائت دعای ندبه با نوای کاظم محمدی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد که این برنامه هم به‌صورت مستقیم از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

نوه‌ی شهید آیت‌الله دستغیب تاکید کرد که مراسم‌های بزرگداشت سالروز شهادت اولین امام جمعه شیراز، به واسطه شرایط شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم، بدون حضور مخاطب برگزار خواهد شد و امکان پیگیری و بهره‌مندی از این برنامه‌ها از طریق شبکه‌های تلویزیونی فراهم است.

به گزارش ایسنا، شهید آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب، ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۶۰ در مسیر حرکت به سمت مصلای نماز جمعه شیراز، با یک حرکت انتحاری توسط عناصر ضد انقلاب به همراه جمعی از یارانش، شهید شد و به لقاءالله پیوست

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99091914895
  • خبرنگار :