آرین‌منش با اشاره به عملکرد 6 ماهه مجلس:

اگر مشکلات کشور ناشی از تحریم‌ها نیست پس چرا شرایط به نفع مردم تغییر نمی‌کند؟

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: عموم نمایندگان مجلس یازدهم معتقد بودند مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌ها نیست. خب اگر این‌طور است که سایر متغیرها در اختیار خودمان است، چرا ما در طول این ۶ ماه گذشته قادر نبودیم این متغیرها را به نفع مردم تغییر دهیم؟ 

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا کنون حدود ۶ ماه از آغاز به کار مجلس یازدهم گذشته است که این مدت، معادل با یک هشتم کل عمر این مجلس می‌باشد و من فکر می‌کنم حالا دیگر زمانی مناسب برای ارزیابی عملکرد این مجلس باشد. 

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس یازدهم با شعار بهبود معیشت مردم روی کار آمدند، خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان این مجلس مصمم بودند که دولت را نیز کارامد کنند و مشکلات مردم را حل کند. این‌ها وعده‌هایی بود که از طرف نمایندگان مجلس یازدهم داده می‌شد. 

وی افزود: حال اگر پس از گذشت این ۶ ماه بخواهیم بر اساس شاخص‌ها و نه بر اساس شعارها، شرایط کشور را رصد کنیم، قطعا وضعیت امروز کشورمان و شرایط اقتصادی مردم و مواردی مانند تورم و بیکاری که جزو شاخص‌های اقتصادی محسوب می‌شوند، خود گویای همه چیز هستند. قیمت سکه و طلا در آغاز به کار مجلس یازدهم چه قیمتی داشت و الآن که ۶ ماه از روزهای آغازین این مجلس گذشته، چه وضعیتی دارد؟ 

آرین‌منش با بیان اینکه در برخی از موارد بیش از ۸۰ درصد و در برخی دیگر بیش از ۱۲۰ درصد افزایش قیمت داشتیم، اضافه کرد: در مورد ارزاق عمومی نیز قیمت نیازهای اساسی مردم در بعضی از موارد بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است. شاخص بیکاری و تورم نیز وضعیتی نگران‌کننده دارد. 

نماینده سابق مردم مشهد در مجلس عنوان کرد: علت این مشکلات این است که ما امروز در اقتصادمان با یک سری مشکلات اساسی، ساختاری و قدیمی مواجهیم که با شعار حل نمی‌شوند. عموم نمایندگان مجلس یازدهم معتقد بودند مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌ها نیست. خب اگر این‌طور است که سایر متغیرها در اختیار خودمان است، چرا ما در طول این ۶ ماه گذشته قادر نبودیم این متغیرها را به نفع مردم تغییر دهیم؟ 

وی تاکید کرد: هنوز هم دیر نشده است اما من معتقدم اگر قوای سه‌گانه، مردم و بخش خصوصی کنار هم قرار نگیرند و راهکارهای مشترکی برای حل مشکلات کشور اتخاذ نشود، شش ماه دوم نیز اتفاقی نخواهد افتاد. یعنی اگر مجلس و دولت دائما بخواهند توپ را در زمین یکدیگر بیندازند، باز هم وضعیت با همین شیب تند به سمت وخامت پیش خواهد رفت. 

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: کلا عمر یک مجلس بیشتر از چهار سال نیست و ۶ ماه آخر عمرش نیز معمولا درگیر انتخابات مجلس بعدی می‌شود، یعنی حواس نمایندگان بیشتر معطوف به انتخابات بعدی می‌شود. مجلس هنوز صد روزهای زیادی وقت دارد و همین صد روزهاست که اگر باید اتفاقی در آن‌ها رخ دهد.الآن مجلس یازدهم باید از شش ماه فعالیت خود کارنامه‌ای ارائه کند. هر ساله هیئت رئیسه و کمیسیون‌ها انتخابات برگزار می‌کنند و کارنامه خود را ارائه می‌کنند. 

آرین‌منش با بیان اینکه در مجلس یازدهم هم نمایندگان عاقل پیدا می‌شود و هم نمایندگانی که اهل شعار و با واقعیت جامعه بیگانه هستند، گفت: معمولا نماینده‌ای که تجربه نمایندگی ندارد، فکر می‌کند با ورودش به مجلس می‌تواند به تنهایی تحول ایجاد کند. در حالیکه مجلس یک مجموعه جمعی است و با خرد جمعی می‌شود کار انجام داد و با شعارهای فردی نمی‌توان کاری به پیش برد. 

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: همچنین مجلس بدون همکاری دولت نیز نمی‌تواند کاری انجام دهد. لذا ما برای حل مشکلات کشور و مردم، نیاز به همدلی، مشارکت و همراهی بیشتری داریم. 

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات کشور ما این است که روسای جمهور و نمایندگان مجلس، همواره به فکر رای آوردن در دوره بعدی و انتخابات بعدی هستند. ما مدام گرفتار همین حواشی هستیم و بدین ترتیب مشکلات مردم روز به روز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۷ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99091712932
  • خبرنگار : 50405