پلیس فارس اعلام کرد

از کشف زمین‌خواری در قلات تا ۶۰۰ کیلو مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در تپه سبز "قلات" شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در پی شکایت اداره منابع طبیعی در خصوص تصرف اراضی ملی به متراژ ۵۰۰ هزار متر مربع در تپه سبز روستای قلات از توابع شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت پلیس فارس، حبیبی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و مطلع شدند ۲ نفر به هویت معلوم زمین‌های منابع طبیعی را تصرف و اراضی را قطعه‌بندی و با اغفال مشتریان غیر بومی، آنها را به فروش و اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ماموران موفق شدند در این خصوص هر ۲ نفر که حدود ۵۰ هکتار از اراضی را به صورت غیر قانونی به تصرف خود در آورده بودند دستگیر کنند، اضافه کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۱۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

حبیبی با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری در اراضی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

توقیف کامیون و کشف ۴۴۵ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان فارس همچنین گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان داراب، ۴۴۵ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک کامیون حامل سوخت کشف شد.

حبیبی اضافه کرد: ظهر روز ۱۶ آبان ماه، مأموران انتظامی "داراب" حین گشت زنی در محورهای فرعی منتهی به این شهرستان، به یک دستگاه کامیون حامل سوخت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۴۴۵ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، افزود: در این خصوص یک نفر قاچاقچی حرفه‌ای نیز دستگیر شده و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

کشف بیش از ۱۵۰ کیلو مواد مخدر

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس نیز گفت: ماموران پلیس شهرستان نی‌ریز با اطلاع از اینکه یک قاچاقچی قصد انتقال موادمخدر را دارد، اقدام به اجرای طرح کنترل محسوس و نامحسوس کردند.

سردار یوسف ملک‌زاده خاطرنشان کرد: با اجرای اقدامات فنی و تخصصی خودروی حامل موادمخدر شناسایی و در مسیر سیرجان به نی‌ریز، این خودرو متوقف شد.

او اضافه کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۱۵۰ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر شامل، ۸۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و ۶۸ کیلو حشیش کشف و یک متهم را دستگیر کردند.

جانشین انتظامی فارس گفت: علاوه بر راننده خودروی حامل موادمخدر، ۲ نفر سرنشین یک خودرو که کار اسکورت را انجام می‌داد نیز بازداشت و هر سه نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99091612554
  • خبرنگار :