علی متقیان افزود: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموان بدو ورود به دبستان از اول مرداد تا پایان مهر سال جاری باهدف پیشگیری از بروز و تشدید بیماریها ، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی برگزار گردید.
وی ادامه داد: سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان به منظور حرکت در راستای استانداردهای آموزشی بینالمللی مبنی و تشخیص به موقع کودکان در معرض خطر جهت سازماندهی برنامههای آموزشی با فعالیت ۱۴ پایگاه سنجش اولیه و ۱ پایگاه تخصصی در استان اجرا گردید .
متقیان خاطر نشان کرد: تعداد ۱۸۱۹۱ نوآموز بدو ورود به دبستان مورد ارزیابی قرار گرفتند و در مقایسه با تعدادثبت نام شدگان در سامانه سناد تعداد ۲۱۳ نوآموزان بازمانده از سنجش تا کنون جهت تکمیل فرآیند سنجش به پایگاه های سنجش مراجعه ننموده اند.
وی گفت: تعداد ۳۲۳۳ نوآموز در ارزیابی اولیه نیازمند ارزیابی تخصصی بینایی ،شنوایی،آمادگی تحصیلی ،رفتاری و جسمی –حرکتی شناسایی شدند که از این میان تعداد ۱۵۶ نوآموز جهت ثبت نام به مدارس استثنایی معرفی شدند و ۳۰ نوآموز نیازمند دریافت آموزش های تلفیقی شدند.
انتهای پیام