به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، بر اساس یک گزارش منتشر شده از سوی نظام تنظیم کننده آموزش عالی استرالیا، بخش بسیار زیادی از دانشجویان دانشگاههای استرالیا از آموزش آنلاین ناراضی هستند و تمایل ندارند مجددا این شیوه آموزش را تجربه کنند.
بررسی بازخورد دانشجویان درمورد آموزش از راه دور در دوران کرونا نشان میدهد که اگر این شیوه آموزشی در سال ۲۰۲۱ میلادی هم ادامه پیدا کند، به عنوان یک "مشکل" تلقی میشود.
دانشجویان گفتهاند که این شیوه منجر به "عدم تعامل" میشود و کمتر شدن زمان کلاس، انزوا از هم سن و سالها، مسائل فناوری اطلاعات و سختتر کردن شرایط امتحانات و بیعدالتی در امتحانات را به دنبال دارد.
این در حالی است که رشتههایی مانند علوم، هنرهای تجسمی و نمایشی بیشتر تحت تاثیر این شیوه یادگیری قرار گرفتهاند؛ چراکه دارای دروس عملی هستند.
آژانس ملی کیفیت و استاندارد آموزش عالی استرالیا، از ۱۱۸ ارائه دهنده آموزش عالی در طول ترم نظرسنجی کرد.
این نظرسنجی نشان میدهد که بین ۳۳ تا ۵۰ درصد از دانشجویان از یادگیری آنلاین ناراضی هستند.
در این گزارش، تعداد بسیار زیادی از پاسخ دهندگان اظهار کردند که یادگیری آنلاین را دوست ندارند و نمیخواهند مجددا این شیوه را تجربه کنند.
همچنین یافتههای این گزارش نشان میدهد که بسیاری از دانشجویان دوست نداشتند به صورت تصویری در کلاسها شرکت کنند، چراکه از ظاهر خانه خود و حضور افراد خانواده شرمنده بودند.
۴۱ درصد از دانشجویان وضعیت "آیتی" را نامطلوب دانستند. ۳۴ درصد گفتند که عدم تعامل علمی موجود و ۳۰ درصد گفتند که ارزیابی امتحانات باعث ایجاد مشکل میشود.
۱۵ درصد از دانشجویان هم یادگیری آنلاین را سبب انزوا دانستند.
این در حالی است که ۲۰ تا ۲۲ درصد دانشجویان این یادگیری را منعطف و مطلوب میدانستند.
با این حال، دانشجویان استرالیایی اعلام کردند که مدت زمان کلاسهای آنلاین کوتاهتر از کلاسهای حضوری است.
انتهای پیام