رئیس دانشگاه تهران:

آماده کمک به ثبت الگوی مسئولیت اجتماعی در نهادهای بین‌المللی هستیم

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه آماده کمک به ثبت الگوی مسئولیت اجتماعی در نهادهای بین‌المللی هستیم، گفت: آماده‌ایم از تمامی ظرفیت‌های این دانشگاه برای نهادینه سازی الگوی مسئولیت اجتماعی در کشور به خصوص در بین صنایع و شرکت‌های بزرگ استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر نیلی احمدآبادی در نشستی با مشاور وزیر و دبیر سازمان نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی ضمن بیان این مطلب با اشاره به مشارکت دانشگاه تهران در ده‌ها طرح و پروژه ملی در کشور گفت: آماده‌ایم از تمامی ظرفیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه برای نهادینه سازی الگوی مسئولیت اجتماعی در کشور به خصوص در بین صنایع و شرکت‌های بزرگ استفاده کنیم.

وی با اشاره به برخی از این طرح‌ها همچون تشکیل «کارگروه ملی سیلاب‌ها» که در همین سال‌های اخیر اجرا شده است، ادامه داد: ما آماده‌ایم که حتی از ظرفیت‌های قانونی در کشور از جمله کمک در قانون گذاری و اخذ مجوز و مصوبه‌های لازم از نهادهای ذی‌ربط به نهادینه سازی الگوی مسئولیت اجتماعی در کشور کمک کنیم.

رئیس دانشگاه تهران همچنین با اشاره به اجرای موفق الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی و مدل مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در استان خراسان رضوی (خواف) که توسط دکتر قربانی و تیمی بیست نفره از پژوهشگران دانشگاه تهران با مشارکت شرکت‌ها و صنایع بزرگ انجام شده است، خاطرنشان کرد: دانشگاه حتی این امکان را دارد با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، این الگو را در سازمان‌های بین‌المللی همچون یونسکو و سازمان بهداشت جهانی نیز ارائه و ثبت کند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر لبافی، مشاور وزیر و رئیس سازمان نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز از نقش دانشگاه تهران به عنوان مجری الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی و مدل مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در خواف قدردانی کرد.

لبافی تصریح کرد: الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی و مدل مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و صنایع بزرگ اولین بار در سال ۱۳۹۳ با ابتکار مهندس رزم حسینی، استاندار وقت استان‌های کرمان و خراسان رضوی و وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شد و با مشارکت دانشگاه تهران و همکاری بنیاد مستضعفان در قلعه گنج استان کرمان به اجرا درآمد.

وی با تاکید بر اینکه وزارت صمت به دنبال توسعه و اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در سایر نقاط کشور است، به سابقه همکاری دانشگاه تهران در اجرای این طرح در «قلعه گنج" کرمان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این الگو تقریباً نهادینه شده و مورد استقبال شرکت‌ها و صنایع بزرگ قرار گرفته است، ما خواستار کمک و مشارکت دانشگاه تهران در اجرای این الگو در تمامی استان‌های کشور، به خصوص شهرها و مناطق محروم هستیم.

در این دیدار همچنین دکتر قربانی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و مجری طرح الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در قلعه گنج کرمان و خواف در استان خراسان رضوی، گزارش مختصری از اجرای این طرح‌ها ارائه کرد.

تدوین سند توسعه جامع شهرستان خواف به عنوان نقشه راه مسئولیت اجتماعی شرکت‌های معدنی این شهرستان، توانمندسازی و محرومیت زدایی از مناطق محروم این شهرستان، تشکیل ۸۵ کانون روستایی در این شهرستان، راه اندازی مرکز توسعه و ارتقای سلامت فولاد سنگان با همکاری مرکز مشاوره دانشگاه تهران، طراحی و ساخت اپلیکیشنی در حوزه کارآفرینی و کسب و کار در راستای شناسایی ایده‌های کسب و کارهای ناتمام و همچنین راه اندازی مرکز رشد و مشاوره کسب و کار در شهرستان خواف از جمله برنامه‌هایی است که در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی با تاکید بر مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در این شهرستان انجام شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 99091209682
  • خبرنگار : 71567