مدیرکل ارتباطات چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:

ایجاد دفاتر ارائه خدمات الکترونیک در روستاها؛ به شرط فراهم بودن زیرساخت‌ها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: هر روستایی که زیرساخت لازم را داشته باشد می‌تواند متقاضی دفاتر ارائه خدمات الکترونیک باشد.

مرتضی بلالی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تمامی خدمات ارائه‌شده در دفاتر پیشخوان شهری از طریق دفاتر ICT روستایی در روستاها صورت می‌گیرد، به‌شرط آن‌که تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خدمات پولی و بانکی توسط دفاتر پست‌بانک و خدمات الکترونیک توسط دفاتر ICT روستایی انجام می‌شود، افزود: تعداد ۹۷ دفتر ICT روستایی در روستاهای استان وجود دارد که از این تعداد ۱۵ مورد پروانه رسمی از سازمان تنظیم مقررات دریافت کرده‌اند، ۱۴۰ مورد دیگر نیز در انتظار دریافت پروانه هستند.

بلالی با بیان اینکه از سال گذشته دستوری مبنی بر اعطای مجوز از سوی سازمان تنظیم مقررات کشور برای اختصاص دفاتر ICT روستایی صورت گرفته است، تصریح کرد: هر روستایی که زیرساخت لازم را داشته باشد می‌تواند متقاضی دفاتر ارائه خدمات الکترونیک باشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: هرچند که روستای با آمار جمعیت پایین نمی‌تواند همزمان چند دفتر ICT روستایی را داشته باشد البته برای سازمان محدودیتی در این مورد وجود نداشته اما برای افراد ارائه‌دهنده خدمات در آن روستا صرفه اقتصادی نخواهد داشت، حتی ممکن است در یک روستا سه دفتر ICT روستایی نیز فعال باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ آذر ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99091209348
  • خبرنگار :