شهردار اردبیل:

خرید زمین به عنوان ذخیره شهری از الزامات توسعه است

شهردار اردبیل گفت: خرید زمین به عنوان ذخیره شهری از الزامات توسعه و عمران شهری است که ما در اردبیل توجه جدی به این موضوع داریم.


حمید لطف‌اللهیان ۶ آذر  در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با تبریک هفته بسیج از تفکر سازنده بسیج به عنوان حرکت پیشرو و بالنده نظام اسلامی یاد کرد و گفت: بسیج در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها توانسته پشتیبانی ارزشمند و بی‌نظیر باشد تا زمینه موفقیت در اجرای طرح‌های مختلف فراهم آید.
وی به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح که یادآور حرکت مؤثر بسیجیان در طرح واکسیناسیون فلج اطفال است، در حقیقت سلامت و امنیت روانی جامعه تأمین خواهد شد.
شهردار اردبیل تصریح کرد: بعد از دوران دفاع مقدس بسیج در صحنه‌های مختلف نظیر سازندگی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و همچنین بهداشت و درمان حاضر شده و توانسته به عنوان یک اقدام مؤثر زمینه پیشرفت و توسعه را در کشور به وجود آورد.
لطف‌اللهیان خاطر نشان کرد: قطعا در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که با نیت پیشگیری، آگاه‌سازی، پایش بیماری و پشتیبانی در حال انجام است، نتایج مفیدی در کنترل اپیدمی بیماری کرونا شکل خواهد گرفت.
وی به مشارکت شهرداری با بانک شهر در جهت توسعه و عمران بیشتر اشاره کرد و ادامه داد: در یک توافق با مجموعه بانک شهر مصمم شدیم تا بانک شهر را نسبت به افزایش و جذب منابع بیشتر کمک کنیم تا در روند اجرای پروژه‌های عمرانی همراه و همقدم مجموعه شهرداری باشند.
لطف‌اللهیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در همین ارتباط قرار شد تا بانک شهر برای توسعه فعالیت‌های خود شعبات و باجه‌هایی را در شهرهای مختلف به ویژه اردبیل دایر کند که قرار شد در میدان بسیج و همچنین فلسطین و میدان جهاد سه شعبه سیار دایر کنند که به دنبال شلوغی فعالیت در میدان بسیج، باجه بانک شهر برچیده و در دو منطقه دیگر همچنان این مجموعه فعالیت می‌کند.
وی بیان کرد: ما به صورت استیجاری این فضاها را در اختیار بانک شهر قرار دادیم تا تبلیغی برای فعالیت این بانک در کمک به عمران و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شهر اردبیل شود که قطعا به تناسب فعالیت آنها اجاره ماهیانه از این باجه‌ها دریافت می‌شود.
لطف‌اللهیان اظهار کرد: البته سازمان سیما و منظر شهرداری طرف قرارداد با بانک شهر در این زمینه است که قطعا از مبالغ و نحوه قرارداد و جزئیات آن می‌تواند گزارش مفصلی را برای اعضای شورای شهر ارائه کند.
وی تصریح کرد: در برخی از فضاهای شهری نیز تبلیغات محیطی به نفع بانک شهر فراهم شده که قطعا از محل این تبلیغات نیز درآمدی نصیب شهرداری می‌شود.
لطف‌اللهیان همچنین به هزینه‌کرد منابع از محل ماده 17 اشاره کرد و گفت: ‌با توجه به ایام پایانی سال و اتمام منابع از این محل، ما در قبال ارائه طرح‌ها در کنار آن مبالغ هزینه‌کرد از محل ماده 17 را نیز گزارش می‌دهیم تا به صورت ضابطه‌مند در این زمینه اقدام شود.
شهردار اردبیل به همکاری مؤثر با بنیاد نهج‌البلاغه در راه‌اندازی دفتر این بنیاد در اردبیل اشاره کرد و افزود: ما در توسعه کتابخانه و فعالیت این مجموعه در فضای مجازی پشتیبانی‌ها و کمک مؤثر را از این بنیاد انجام می‌دهیم و امیدواریم با بخشودگی عوارض ساختمانی بنیاد نهج‌البلاغه که با نیت ارائه فعالیت‌های فرهنگی شکل گرفته، بتوانیم به رسالت خود در این حوزه عمل کنیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: مجموعه شهرداری به دور از نگاه تجاری و انتفاعی از چنین فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی برای شهروندان حمایت می‌کند و قطعا تلاش بر این است تا خروجی و نتیجه چنین
 نشست‌هایی به ارتقا فرهنگ دینی و ارزشی زندگی شهروندان منجر شود.
لطف‌اللهیان در مورد خرید زمین از ضلع جنوبی شورابیل بیان کرد: اگر تأمین ذخیره شهری و خرید زمین به صورت مؤثر انجام شود، در کارهای عمرانی تسریع شده و ما به راحتی می‌توانیم این طرح‌ها را به سرانجام برسانیم.
وی با بیان اینکه به دور از فضای دلالی و هیجانی سعی شهرداری بر خرید این اراضی در محدوده و یا خارج از محدوده شهری است، اضافه کرد: ما به راحتی می‌توانیم از این اراضی به عنوان ذخیره شهری در اجرای پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم که ضرورت این کار بیش از گذشته به نظر می‌رسد.
لطف‌اللهیان اظهار کرد:‌ به مانند سال‌های گذشته در این زمینه می‌توانیم با انجام توافق تملک و خرید زمین را انجام داده تا در آینده از این فضا بیش از گذشته استفاده کنیم.
شهردار اردبیل در مورد حمایت شهرداری از نهادها و مؤسسات خیریه به ویژه ستاد عتبات عالیات تصریح کرد: ما از اول شکل‌گیری ستاد عتبات عالیات در خدمت این مجموعه بودیم و حتی در اجاره ساختمان و در اختیار گذاشتن خودرو و سایر امکانات این مجموعه ارزشی و معنوی را کمک کردیم.
وی در ادامه سخنان خود گفت:‌ این مجموعه تلاش می‌کند تا در سطح شهر تابلوهای تبلیغاتی را در سطح شهر سازماندهی کند تا از لحاظ بصری و جلوگیری از اغتشاشات در این زمینه کاری مؤثر و اساسی انجام شود.
لطف‌اللهیان افزود: این حرکت ستاد عتبات عالیات در حقیقت کمک مؤثر به بهبود سیما و منظر شهری است و قطعا به درآمدزایی این مجموعه نیز کمک خواهد کرد.
انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۶ آذر ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 99090604675
  • خبرنگار :