مدیر دفتر حفاظت شرکت آب منطقه ای گلستان خبرداد

وجود ۲۰ هزار چاه غیرمجاز در گلستان

مدیر دفتر حفاظت شرکت آب منطقه ای گلستان با اشاره به وجود ۲۰ هزار حلقه چاه مجاز در استان، از تعیین تکلیف بیش از ۴ هزار چاه غیر مجاز خبرداد.

عبدالاحد باشقره اظهار کرد: تعداد چاه های مجاز در استان ۱۹ هزار و ۹۳۲ حلقه است که شامل ۸۸۳ چاه شرب، یک هزار و ۴۱۳ چاه بخش صنعت و خدمات و ۱۷ هزار و ۶۳۶ چاه بخش کشاورزی است. 

وی افزود: همچنین ۱۵ هزار و ۶۴۰ حلقه چاه فاقد پروانه مشمول قانون تعیین تکلیف(فرم ۱) در استان وجود دارد که تاکنون ۳ هزار و ۱۲۵ حلقه از این چاه ها تعیین تکلیف شده است. 

مدیر دفتر حفاظت شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: این چاه‌ها قبل از سال ۸۵ حفاری شده است و برای مصارف کشاورزی مورد بهره برداری قرار گرفته اند.

به گزارش ایسنا به نقل از آب منطقه ای گلستان، باشقره گفت: چاه های فرم ۵ چاه های غیر مجازی هستند که مشخصات آن ها در بانک اطلاعاتی فاقد پروانه شناسایی شده توسط وزارت نیرو وجود نداشته و مالکان آن ها در سایت وزارت نیرو به صورت خود اظهاری در سنوات گذشته ثبت نام کرده اند که تعداد آن ها شش هزار و ۹ حلقه است و تاکنون یک هزار و ۱۹ حلقه بررسی و تعیین تکلیف شده و مابقی در دست اقدام است. 

وی بیان کرد: تعداد چاه های غیر مجاز جدید محفوره در استان یک هزار و ۸۰ حلقه است که بعد از سال ۸۵ حفاری شده و مشمول قانون تعیین تکلیف شناسایی است و به مراجع قضائی معرفی و در حال طی مراحل اخذ حکم و مسلوب المنفعه شدن است.

انتهای پیام

  • جمعه/ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99083020753
  • خبرنگار :