مدیر خدمات شهری شهرداری همدان خبرداد

آماده باش بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات برای عملیات زمستانی در همدان

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان از آغاز عملیات زمستانی شهرداری همدان ازابتدای آذر خبرداد و گفت: بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات شهرداری و بخش خصوصی برای اجرای عملیات زمستانی آماده‌سازی شده است.

مرتضی رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هر ساله ستاد عملیات زمستانی شهرداری از ابتدای آذر تا پایان فروردین ادامه دارد، اظهارکرد: هرساله مسیرها و نقشه‌های شهر به روزرسانی می‌شود و معابری که به تازگی آسفالت شده ویا به تازگی به خیابانهای شهر اضافه شده اند به مسیرهای برف‌روبی شهرداری اضافه می‌کنیم.

وی با تأکید براینکه دو اولویت در برف‌روبی معابر شهری وجود دارد، تصریح کرد: معابر درجه یک اولین اولویت برف‌روبی بوده و بعد از اتمام این معابر، عملیات برف‌روبی معابر درجه دو و ۱۸ متری‌ها انجام می‌شود.

رضایی با اشاره به آماده سازی بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات برف‌روبی برای طرح زمستانی، خاطرنشان کرد:همچنین ۷۵۰ نیروی شهرداری کار عملیات زمستانی را انجام خواهند داد.

مدیرخدمات شهری شهرداری همدان از آماده سازی بیش از ۵۰۰۰تن ماسه برای عملیات برفروبی و یخ زدایی خبرداد و افزود: ۳۰۰۰ تن نمک نیز برای عملیات زمستانی تهیه شده که به فراخور نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: در سطوح شیبدارشهر همدان کیسه‌های ماسه و نمک تعبیه شده است و همچنین در محلات نیز  کیسه‌های ماسه و نمک جانمایی شده است.

رضایی از شهروندان همدانی خواست در زمینه برف‌روبی به نیروهای شهرداری کمک کنند و ادامه داد: مردم می‌توانند با پاکسازی درب مغازه و منازل خود شهرداری را در این زمینه یاری کنند.

وی با تأکید براینکه در هنگام بارش برف مردم از پارک خودروها در حاشیه معابر اکیداً خودداری کنند، بیان کرد: پارک خودرو در حاشیه معابر در هنگام بارش برف علاوه بر اینکه کار عملیات برف‌روبی را دشوار می‌کند ممکن است منجر به برخورد ماشین آلات برف‌روبی به این وسایل نقلیه پارک شده در معابر شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان تأکید کرد: از شهروندان همدانی تقاضا داریم در هنگام بارش برف اززنجیر چرخ استفاده کنند و تا جایی که امکان دارد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان نیز در حاشیه مانور تجهیزات و ماشین آلات برف روبی گفت: ماشین آلات برف روبی سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در قالب ۱۷ تیم عملیاتی در آمادگی کامل هستند.
 
بابک مهدی آزاد اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند با تهیه و تأمین بیش از ۱۵۰ دستگاه از انواع ماشین آلات عمرانی و خدماتی شامل انواع ماشین آلات حمل زباله، برف روب های مکانیزه، جاروب های خیابانی، خودروهای مخصوص شستشوی مخازن زباله و انواع ماشین آلات عمرانی به عنوان بازوی توانمند شهرداری همدان در حال انجام وظیفه است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر و اعلام هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر شروع بارندگی ها، این سازمان با برنامه ریزی های صورت گرفته با تمامی ماشین آلات و نیروهای عملیاتی خود در آماده باش کامل بوده که از زمان شروع بارندگی و با اولویت برف روبی معابر درجه یک با ۱۰ دستگاه نمک پاش مکانیزه مجهز به تیغه برف روبی، ۳۳ دستگاه کامیون مجهز به تیغه برف روبی، ۱۲ دستگاه بابکت در قالب ۱۷ تیم عملیاتی برای رفاه حال شهروندان و سهولت تردد در سطح شهر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
 
وی با اعلام اینکه در این مدت تعمیرگاه و واحد سوخت رسانی این سازمان به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود، گفت: از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند در این زمینه، تجهیز آسایشگاه و سالن غذاخوری رانندگان زحمت کش برای رعایت پروتکل های بهداشتی و خرید و دپوی ۱۵۰۰۰ تن ماسه و نمک می باشد که با دو دستگاه لودر و یک دستگاه بیل مکانیکی به ماشین آلات مکانیزه برف روبی و نمک پاش ها انتقال داده می شود. 

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در پایان گفت: در کنار عملیات برف روبی عوامل زحمتکش این سازمان از موضوع حمل پسماندها و جمع آوری زباله ی شهر غافل نبوده و به وسیله ی بیش از ۵۰ دستگاه پرس حمل زباله و سمی تریلر عملیات پاکسازی و جمع آوری زباله های شهر همدان را بدون وقفه انجام خواهند داد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۹ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99082920226
  • خبرنگار :