چگونه از مزاحم تلفنی شکایت کنیم؟

وقوع جرم مزاحمت تلفنی به وسیله تلفن همراه یا هر وسیله ارتباطی دیگر از سوی زوج برای زوجه امکان پذیر و متصور است در این خصوص نیز محاکم اقدام به انشای رای مبنی بر محکومیت زوج نموده اند، از جمله این آراء می توان به دادنامه اصداری از سوی شعبه ۱۱۷۳ دادگاه کیفری دو تهران اشاره نمود.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام وکیل شاه مرادی، در پرونده موصوف دادگاه محترم با عنایت به تحقیقات صورت گرفته و توجه به متن پیامک های ارسالی از سوی زوج و همچنین کیفرخواست صادره اقدام به انشای رای محکومیت زوج به صورت غیابی نموده اند متعاقباً متهم نسبت به دادنامه صادره واخواهی نموده اما اعتراض ایشان توسط دادگاه صادر کننده رای به جهت عدم ارائه دلیل موثر و محکمه پسندی که موجبات نقض دادنامه معترض عنه را فراهم آورد، رد و دادنامه مذکور عیناً تأیید گردید.

پس از رد واخواهی متهم نسبت به رای صادره تجدید نظر خواهی نموده که در شعبه ۱۹ دادگاه تجدید استان به موضوع رسیدگی شده و نهایتاً به جهت اینکه دادنامه مورد اعتراض صحیحاً اصدار یافته و دلیل موجهی در مرحله تجدید نظر ارائه نشده، رای صادره عیناً تأیید گردید در ادامه با توضیحات وکیل متخصص مزاحمت تلفنی همراه باشید.

مزاحمت تلفنی با ارسال پیامک

جرم مزاحمت تلفنی با ارسال پیامک نیز صورت می گیرد و الزاماً به این صورت نیست که حتماً مزاحم باید ارتباط تلفنی با شاکی برقرار نموده باشد در این خصوص نیز پرونده ای در شعبه ۱۱۷۱ تهران تشکیل گردیده و بعد از تحقیقات لازم از جمله استخراج متن پیامک ها، شکایت شاکی، استعلام از مخابرات و گزارش ضابطین اقدام به انشای رای مبنی بر محکومیت متهم نموده است و متعاقباً پس از تجدید نظر خواهی متهم به دادنامه صادره ، پرونده در شعبه ۳۹ دادگاه تجدید نظر استان تهران رسیدگی و نهایتاً دادنامه بدوی عیناً تأیید گردیده است.

همچنین در شعبه ۱۰۸۱ دادگاه تهران نیز چنین رایی صادر گردیده و رای صادره در شعبه ۴۱ دادگاه تجدید نظر استان تهران عیناً تأیید شده است.

مرجع صالح به رسیدگی به جرم مزاحمت تلفنی

تحقق جرم مزاحمت تلفنی مستلزم محقق شدن نتیجه عمل مزاحمت که مقصود و هدف مرتکب است می باشد حال مزاحمت به وسیله تلفن یا هر دستگاه مخابراتی دیگری صورت پذیرد ، فلذا دادسرای محلی صالح به رسیدگی خواهد بود که نتیجه در آن محل حاصل گردد و در واقع دادسرای محلی که تلفن پاسخ داده شده یا پیامک در آن محل دریافت شده است صالح به رسیدگی خواهد بود .

مشاوره با وکیل شاه مرادی

وکیل امید شاه مرادی وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز با سابقه وکالت در دعاوی کیفری مختلف آماده ارائه خدمات حقوقی به شما عزیزان می باشد. آدرس وب سایت ما : https://vakilshahmoradi.com

شماره تماس وکیل شاه مرادی ۰۹۱۲۳۹۳۹۷۵۹

انتهای رپرتاژ آگهی

  • چهارشنبه/ ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99082819694
  • خبرنگار : 30054