پاسخ مدیران فیسبوک و توئیتر به سوالات در سنای آمریکا

سناتورهای جمهوریخواه به مدیران اجرایی فیسبوک و توئیتر از بابت آنچه که سانسور دونالد ترامپ و همپیمانانش در جریان انتخابات آمریکا خواندند، حمله کردند در حالی که دموکراتها از بابت اشاعه اطلاعات دروغ در شبکه‌های اجتماعی اظهار تاسف کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، جک دورسی و مارک زاکربرگ، مدیران اجرایی توئیتر و فیسبوک از سیاستهای تعدیل محتوای خود در یک جلسه استماع کنگره به صورت مجازی دفاع کردند؛ جلسه‌ای که در پی اقدام این شبکه‌های اجتماعی در بلاک کردن گزارش‌های نشریه نیویورک‌پست که در آنها ادعاهایی درخصوص هانتر بایدن، پسر جو بایدن مطرح شد، برگزار شد.

 لیندسی گراهام، رئیس کمیته قضایی سنا در اظهارات ابتدایی خود پرسید: چیزی که می‌خواهم سعی در فهمیدنش کنم این است که اگر شما به عنوان فیسبوک و توئیتر یک روزنامه نیستید چرا شما کنترل ویراستای بر نیویورک‌پست دارید؟

او گفت، فکر نمی‌کند مقاله‌ها درباره هانتر بایدن که از سوی کمپین بایدن رد شدند، لازم بود که علامت گذاری شده یا منع انتشار شوند.

دموکراتها روی انتشار اطلاعات دروغ توسط ترامپ جمهوریخواه و حامیانش تمرکز کرده‌اند. آنها این شرکتها را در آستانه انتخابات کنگره مربوط به جورجیا که در آن دو سناتور جمهوریخواه شامل دیوید پردو و کلی لافلر رقابت دور دومی با رقبای دموکراتشان خواهد داشت (رقابتی که احتمالا تعیین کننده حزب کنترل کننده سنا است) به جهت مقابله با اطلاعات غلط و گمراه کننده تحت فشار قرار داده‌اند.

زاکربرگ و دورسی پذیرفتند که شرکتهایشان اشتباهاتی داشته‌اند اما عمدتا از سیاستهایشان دفاع کردند.

اما مشکلات کلی‌تر مربوط به سیاستهای تعدیل محتوای آنها به ویژه در مورد صحبتهای خشونت آمیز زمانی آشکار شد که سناتور دموکرات ریچارد بلومنتال از زاکربرگ پرسید آیا متعهد به حذف حساب استیو بنن، مشاور سابق کاخ سفید تحت رهبری ترامپ به خاطر صحبت کردن او از سر بریدن دو مقام ارشد آمریکایی هست یا خیر.

زاکربرگ جواب منفی داده و گفت: خیر سناتور، در این مورد سیاستهای ما نمی‌گویند که ما باید چنین کاری کنیم.

بلومنتال در عین حال متذکر شد که گوگل به عنوان زیرمجموعه شرکت آلفابت که صاحب یوتیوب هم هست به خاطر "پروا داشتن" در تعدیل محتوا پاداش گرفته است.

زاکربرگ و دورسی همچنین با چند سوال درباره اینکه آیا به عنوان "ناشران" عمل کرده‌اند مواجه شده که این مدیران اجرایی گفتند اینگونه عمل نکرده‌اند.

در پی تصمیم این شرکتها درباره حذف یا اجازه به انتشار مطالب در شبکه‌های اجتماعی خود، بسیاری از قانونگذاران جمهوریخواه و ترامپ به حذف حمایت‌های شرکتهای اینترنتی بر مبنای بخش 230 قانون درستی ارتباطات که از شرکتها در برابر شکایت به خاطر محتوای انتشار یافته از سوی کاربران روی شبکه‌هایشان محافظت می‌کند، تهدید کردند.

گراهام اظهار امیدواری کرد که بخش 230 تغییر کند.

زاکربرگ و دورسی گفتند اعمال برخی اصلاحات در این قانون را می‌پذیرند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99082819343
  • خبرنگار : 71415

برچسب‌ها