از ابتدای همه گیری کووید۱۹ تاکنون؛

کرونا در مناطق تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان۴۷۵ قربانی گرفته است

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به تداوم روند صعودی همه‌گیری کروناویروس در ۶ شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه گفت: از ابتدای شیوع و همه‌گیری این بیماری نوظهور تا کنون متاسفانه ۴۷۵ نفر در اثر بیماری کووید۱۹ در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه جان خود را از دست دادند.

دکتر نوید دانائی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۶ شهرستان: سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان، آرادان و گرمسار تحت‌پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان خدمات سلامت دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به تشدید بیماری در موج سوم آن خواستار رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و توجه جدی به محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کروناویروس شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از شناسایی ۸۰ مورد مبتلای جدید در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه طی دو روز گذشته و همچنین شناسایی ۲۸ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشتهخبر داد و افزود: با شناسایی این بیماران،  شمار مبتلایان بستری شده در مراکز تحت پوشش دانشگاه، به عدد سه هزار و ۴۴۴ نفر رسیده است.

دکتر دانایی با بیان اینکه روند ابتلا به ویروس کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه همچنان روندی صعودی دارد خاطرنشان کرد: متأسفانه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه، ۴۷۵ نفر از عزیزانمان را از دست داده ایم.

اعتبارات علوم پزشکی سمنان در بودجه ۱۴۰۰ کافی نیست
وی خواستار جدیت بیشتر در اعمال و اجرای مصوبات ستاد استانی مقابله با کروناویروس شد و اضافه کرد: از روز شنبه محدودیت ها افزایش می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه حال و روز استان ما اصلاً خوب نیست اظهار کرد: از عموم شهروندان استان درخواست داریم علاوه بر استفاده از ماسک و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی از حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها به طور اکید اجتناب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات‌ بهداشتی، درمانی سمنان همچنین امروز در جلسه شورای اداری استان ضمن قدردانی از تلاش‌های سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در تخصیص اعتبارات برای رفع مشکلات زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا ویروس گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای حوزه بهداشت و درمان استان سمنان برای بودجه سال ۱۴۰۰ قابل توجه نیست و انتظار می رود رقم اعلامی افزایش یابد.

وی ادامه داد: برای تکمیل ۷۲ طرح عمرانی حوزه بهداشت و درمان حوزه علوم پزشکی سمنان ۳۸ میلیارد تومان نیاز است.

بستری ۵۷ بیمار کرونایی در بخش ICU
دانایی افزود: بیشتر طرح‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان استان بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به طور حتم تکمیل این اعتبار می تواند در توسعه حوزه بهداشت نقش غیرقابل انکاری داشته باشد.
وی با اشاره به اخرین وضعیت مبتلایان کروناویروس در جمعیت تحت پوشش گفت: از دیروز تا امروز ۲۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شده اند و  در حال حاضر ۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش ICU کرونا بستری و تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

 دانایی یادآوری کرد: شهرستان های دامغان، سمنان و گرمساردر وضعیت قرمز و شهرستان های سرخه، مهدیشهر و گرمسار در وضعیت نارنجی هستند.

به گزارش ایسنا- استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی است و آمار دو شهرستان شرقی استان به صورت جداگانه از سوی علوم پزشکی شاهرود اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۷ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99082718803
  • خبرنگار :